Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-12, 07:02   #316
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
Jämmer och elände, när jag åkte till doktorn i dag så ser jag att det ligger två kuvert i bilen innehållande blocken som jag skrev att jag postade förra veckan. Oj oj så fel allt blir ibland.

Jag måste ha missat brevlådan i feberdimman tyvärr.
Ingrid- blocken kommer till dig om några dagar. Ber om ursäkt om jag lurade dig.
Jag vet att det är lite pirrigt att få se sitt eget block i full mundering.

Jag hoppas att det blev rätt nu. Om inte, hittar ni mig i Grekland på någon ö som inte har internet eller telefonförbindelse så det får bli flaskpost istället
De man inte har i knoppen får man ha i benen.. Eller hur är det man säger? De låter supermysigt med Grekland.. Lite avundsjuk blir jag allt! Ha de så kul!
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 18:12   #317
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
Hej!
Jag fick Syofta/Åsas vackra block i förra veckan precis innan jag skulle iväg på tjänsteresa till New York! tyvärr hann jag inte skriva här, men som sagt blocket finns hos mig i Malmö och nu ska jag ta tag i det, med amerikainspiration!
Hälsningar
Trikken
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-16, 10:48   #318
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej!
Nu är jag också åter ifrån New York med lite Amerikansk inspiration! Och när jag landade väntade ElisabethS och Parthenos block på mig. Trevligt. Jag sätter igång så snart jag kommer över min "jetlag".

När det gäller Parthenos har jag tänkt försöka en sista gång. (Jag har fortsatt att försökt kontakta henne men utan resultat.)Jag kommer att skicka hennes eget block till henne och inkludera ett kuvert med porto och be henne skicka de 4 block hon har till mig. Detta blir sista försöket.

Hälsningar
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 17:36   #319
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej!
Nu har jag broderat färdig på ElisabethS:block och postar den ikväll till Trugen. Har också postat en bild i mitt album. Det är så roligt att se all olika block och dekorationer.

Jag postar också Parthenos block till henne, med retur kuvert (med porto) och hoppas att hon sänder till mig de block hon har hos sig. Håll tummarna.

Fortfarande sömnig,
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 17:58   #320
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
Jämmer och elände, när jag åkte till doktorn i dag så ser jag att det ligger två kuvert i bilen innehållande blocken som jag skrev att jag postade förra veckan. Oj oj så fel allt blir ibland.

Jag måste ha missat brevlådan i feberdimman tyvärr.
Ingrid- blocken kommer till dig om några dagar. Ber om ursäkt om jag lurade dig.
Jag vet att det är lite pirrigt att få se sitt eget block i full mundering.

Jag hoppas att det blev rätt nu. Om inte, hittar ni mig i Grekland på någon ö som inte har internet eller telefonförbindelse så det får bli flaskpost istället
Det har inte dykt upp något från Elisabeth ännu, så jag får nog vänta på flaskposten. / Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 15:12   #321
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Nu är jag klar med Gympa-Emmas block!
Det blev mycket svårare än jag trodde, höll på att repa upp en massa för det var helt omöjligt att hitta rätt färg, men räddade det i sista stund med ett besök i en broderiaffär, där jag hittade Den Rätta tråden för att komplettera så det blev som jag ville ha det.
Det blev en metalltråd i silver. Har aldrig sytt med sådant förut, det var en tålamodsprövande (garnet är så stelt) men spännande upplevelse. Hittade på ett eget stygn också, för det gick inte att sy franska knutar av den tråden.

Hoppas du tycker det lyser runt ditt fina hjärta nu, Gympa-Emma!

Imorgon får Elin blocket, och kanske ett till.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-18, 20:38   #322
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Citat:
Syofta skrev: Visa inlägg
Nu är jag klar med Gympa-Emmas block!
Det blev mycket svårare än jag trodde, höll på att repa upp en massa för det var helt omöjligt att hitta rätt färg, men räddade det i sista stund med ett besök i en broderiaffär, där jag hittade Den Rätta tråden för att komplettera så det blev som jag ville ha det.
Det blev en metalltråd i silver. Har aldrig sytt med sådant förut, det var en tålamodsprövande (garnet är så stelt) men spännande upplevelse. Hittade på ett eget stygn också, för det gick inte att sy franska knutar av den tråden.

Hoppas du tycker det lyser runt ditt fina hjärta nu, Gympa-Emma!

Imorgon får Elin blocket, och kanske ett till.
Åh! Jag blir så himla nyfiken nu! De kommer pryda mitt rum (troligen som en kudde?? eller tavla) jättefint!

Jag kan meddela er att idag gjorde jag intervju till Sätergläntan. Har någon erfarenhet från skolan? De är lite nervöst måste jag säga att göra intervjuer när det handlar om ifall man ska komma in eller inte på en skola så.. Bara en parantes

/Emma
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 13:36   #323
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Jag har gått på Sätergläntan. Det är ett underbart ställe! Håller tummarna för dig, Emma!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:19   #324
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Idag fick jag tillbaka min Crazy Quilt, ÅH sååå fin den var,
Tusen tack alla ni som bidragit till den. Den finns på min sida.
Har även fått Elins jättefina quilt som jag skall sömma på i helgen.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 19:26   #325
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
I dag låg ElisabethS block i brevlådan, de blir till att fundera vad jag ska pryda den med. Lite prestations ångest får jag, alla har varit så påhittiga men nått ska jag nog få till.
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 20:17   #326
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Citat:
Syofta skrev: Visa inlägg
Jag har gått på Sätergläntan. Det är ett underbart ställe! Håller tummarna för dig, Emma!
Ja, jag är lite nervös.. Jag söker lite flera skolor och just nu vet jag faktiskt inte vilken jag skulle välja om jag kom in på fler än en..
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 22:12   #327
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Så roligt att din block har kommit hem Ingrid.
Tack till alla för lägesrapporterna. Just nu ser det ut så här:

ElinM...............har inga block
Zickzack..........har inga block
Trikken............har Syofta:s block
Gympaemma...har inga block
Rae.................har skickat hem Parthenos eget block + frankerat kuvert i ett sista försök att återfå de block som hon har.
Trugen............har ElisabethS block
Kickelina.........har inga block
Villsy..............har inga block
ElisabethS.......har inga block
Parthenos........har Villsy, Kickelina, Rae, Trugen:s block
Pysseltant........har ElinM:s block & hennes eget är nu hemma
Syofta.............har Zickzack & Trikken:s block och har postat Gympaemma:s block

Rätta om jag har fel.
/Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 10:42   #328
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Igår fick Elin Gympa-Emmas och Zicksacks block.
Nu har jag bara Trikkens kvar hemma.

Åsa/Syofta

P.S. Jag har tagit massor av foton av alla block jag har haft under arbete! Vill gärna att fler får se dem, det är en massa närbilder också. Frågan är var de ska ligga, på min "sida" i en speciell mapp med tydligt namn vems block det är, och vem som sytt stygnen just på bilden, eller vill ni ha någon bild jag tagit på erat block själva?

Rae, hur brukar det vara? Du har ju erfarenhet.
Jag hittade bilder från en swap i USA som hade en massa foton på en sån där bildsajt. Gillar Sysidan bättre.
Tillhör bilderna fotografen (det gör dem väl?), men vi bör väl komma överens. Är det någon som INTE vill ha sitt block upplagt, och det räcker väl med Syside-signaturen som namn?
Vad tycker ni?
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:31   #329
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag rättar:

ElinM...............har Zickzack & Gympaemma:s block
Zickzack..........har inga block
Trikken............har Syofta:s block
Gympaemma...har inga block
Rae.................har skickat hem Parthenos eget block + frankerat kuvert i ett sista försök att återfå de block som hon har.
Trugen............har ElisabethS block
Kickelina.........har inga block
Villsy..............har inga block
ElisabethS.......har inga block
Parthenos........har Villsy, Kickelina, Rae, Trugen:s block
Pysseltant........har ElinM:s block & hennes eget är nu hemma
Syofta.............har Trikken:s block
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 11:37   #330
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag har tagit massor av foton av alla block jag har haft under arbete! Vill gärna att fler får se dem, det är en massa närbilder också. Frågan är var de ska ligga, på min "sida" i en speciell mapp med tydligt namn vems block det är, och vem som sytt stygnen just på bilden, eller vill ni ha någon bild jag tagit på erat block själva?

Rae, hur brukar det vara? QUOTE]

Hej!
Det är val lite olika hur man gör. Jag har en CQ-mapp här på Sysidan där jag lägger foto dels på mina block, dels på mitt arbete på andras block. Jag brukar använda "signatur" namn. Jag har inget emot att du har bilder på mitt block eller delar av den när du identifierar det som du föreslår.
Roligt att fantasin har fått flöda har. Hoppas nu bara att vi åter få se alla "sakade" block.

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons