Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-21, 20:41   #1
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Vart köper ni tyg?

Hejsan!
Har en fundering, vart köper ni erat tyg? Köper ni nytt eller begagnat?
Jag köper mest begagnat på loppis och returtjänsten. Man får mycket tyg billigt. och där jag köper så är det bra ordning på tygerna.
MVH Eva
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 07:57   #2
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Jag köper också en hel del second hand. Sen får jag en del av snälla människor som vet att jag syr. Ibland så blir det en nöjestripp till Skroten i Kinna för att bara shoppa loss. Det är som ett Ullared för mig.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 08:19   #3
GLa GLa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 110
jag köper oxå på Erikshjälpen o kupan, i går var jag på marknad o köpte lite tyg 10kr/m o 20kr/m lagom pris tycker jag. ska sy väskor av det o kladdmajor/spishanddukar. bilder kommer
GLa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 09:06   #4
Hello Hello är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 92
Jag köper begagnat när jag hittar. Men jag syr också mycket trikåkläder till mina barn och då är det svårt att hitta begagnat som är fräscht
De tygerna köper jag från
www.mjukatyger.se
www.jnydesign.se
www.jofotex.se
www.znokdesign.se
samt en del från stuvlådorna på Ohlssons här i stan.
Hello är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 13:29   #5
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Tyvärr har Stof och stil tagit död på en hel del tygaffärer i Malmö, men Wish/Fröken Garn kan man hitta fina tyger på och Tyger och Ting har haft ett bra urval av viscos jersey. Annars handlar jag i Köpenhamn, Stof2000 och Rosengården (som nu har flyttat) och någon gång Hvidberg.
Jag handlar på loppis om jag hittar nåt som passar och jag handlar på semestern, jag planerar in i semesterplanerna att jag skall handla tyg och så gillar jag Paris så jag behöver inte kompromissa.
Har goda shoppingerfarenheter från Rom, Berlin och New York också. Italienska marknader kan vara guldgruvor
På Stof och stil handlar jag framförallt denim, manchester och trikåbitar att testa mönster på, Jag kollar stuvbordet och hyllorna efter de rullar som märks med ass. tyg och som inte finns i katalogen, man har kunnat hitta fina trikåtyger senaste tiden på stuvbordet. Stof och stil besöks ofta söndag eftermiddag i desperat jakt efter nåt som behövs för ett aktuellt projekt som jag måste ha NU
Med undantag från Elingeria handlar jag aldrig på nätet.
Standardtillbehör och desperata knappbehov (söndag eftermiddag) Stof och Stil Övrig tid: Gregers Sy eller Handler i Köpenhamn.
Jag syr nästan uteslutande till mig själv och undviker syntetmatreal.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:15   #6
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Brukar kika runt på loppisar när jag besöker såna, bland hittar man nya stuvar och ibland tillverkade textiler i gott skick som gjorda för makeover och där kan det vara kläder, gardiner osv.

Annars är det mest Ohlssons som finns i närmaste staden, främst stuvhörnan jag kikar i. Kvartersbutiken hemmavid hinner tyvärr stänga innan jag kommer hem från jobbet, så vad den har vet jag inte fast den finns bara kilometern hemifrån (fast jag är ganska säker på att den skulle kunna beställa hem efter önskemål per telefon om man vet specifikt vad man vill ha).
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 13:02   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag köper främst av tillfälliga partier på Ohlssons här i stan, då man då brukar kunna hitta rätt mycket roligare tyger väldigt billigt. Annars så blir det www.cheapfabrics.co.uk eller omsömnad av gamla plagg. Oftast när jag väl handlar så blir det en hel del som matchar och som fungerar ihop som "kollektion"/temamässigt, och dessutom är jag rätt snål av mig... : P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 14:13   #8
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Förr fanns det en affär nere vid kanalen, har glömt namnet på den, en vanlig tygaffär, men så hade de kg stuvar och där kunde man hitta roliga saker...saknar den!
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 17:49   #9
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Jag handlar främst på Metra tyger, men även en del på Kupan.

Är det något speciellt jag letar efter så blir det ibland även på nätet. Gärna på ebay eller tradera där man kan göra klipp.
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 15:50   #10
Diana Diana är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 29
Citat:
syfantasten skrev: Visa inlägg
Förr fanns det en affär nere vid kanalen, har glömt namnet på den, en vanlig tygaffär, men så hade de kg stuvar och där kunde man hitta roliga saker...saknar den!
Det var Ohlssons tyger. Köpte själv massor där när jag jobbade i Malmö.

Brukade också handla i tygaffären som låg vid Davidhallsstorget.
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 17:38   #11
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Den är också nerlagd, den såldes först och blev riktigt trevlig ( tanten som hade den först var ju inte den festligaste och det var många som inte gick dit) men tyvärr lyckades den nya tjejen inte jobba upp den.
Måste säga att tack vare Greger och Irmas Hus har vi i alla fall god tillgång på tillbehör och knappar i Malmö
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:24   #12
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Minns inte om jag gjort ett inlägg i tråden, men kan ju göra ett ändå.
Här i Vänersborg finns riksbekanta Tygladan och den mindre riksbekanta men mycket bättre Birgits Stuv, en riktig tygaffär.
Sedan, och detta ville jag tipsa om, har jag handlat hos Tissue Lionel i Paris. Jag ska försöka beställa hem tyger därifrån.
Tissue Lionel
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons