Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-04-13, 07:25   #241
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Vill bara poängtera att jag INTE försöker stressa på något här, jag har bara varit rädd för att om jag får många på en gång att jag skulle bli stressad av att de får ligga länge hos mig.
För övrigt så ska jag nog göra som Elin oxå, sy många egna för det här är en jätterolig teknik.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 15:09   #242
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Citat:
Pysseltant skrev: Visa inlägg
Vill bara poängtera att jag INTE försöker stressa på något här, jag har bara varit rädd för att om jag får många på en gång att jag skulle bli stressad av att de får ligga länge hos mig.
För övrigt så ska jag nog göra som Elin oxå, sy många egna för det här är en jätterolig teknik.
Ta de bara lugnt, ingen tress här inte
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 19:21   #243
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
Idag gick pysseltant´s block iväg med posten.
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 14:18   #244
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Idag fick jag pysseltants block från Trugen.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-15, 16:04   #245
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
Jag har fått ElisabethS´s block
Trikken/Anna Karin
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 17:21   #246
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Unhappy

Hej!

Tyvärr har jag dåliga nyheter för gruppen. En person i vår Crazy Quilt Round Robin grupp har tagit emot 5 block, inte skickat något vidare och har nu slutat hålla kontakt. Jag har sökt kontakt på olika sätt dagligen (email, telefon, vanlig brev) sedan mitten av mars. Jag fick kontakt en gång per telefon och då sade hon att hon skulle skicka blocken. Det har inte blivit så. Jag har fortsätt att söka kontakt, men uppfattar nu att det är ingen idé längre.

De fem personer vars block nu är borta är; Villsy, Kickelina, Trugen, Rae och Gympaemma.

Det enda lösning som jag ser är att om ni och gruppen är villiga, får vi fem börja om från början och sy nya block och skicka iväg de igen.

Jag är hemskt lessen att det har blivit så, men jag vill inte vänta längre och ser detta som enda lösning där vi kan fortsätta med vårt Round Robin.

Jag har skicka mail direkt till er som berörs, men vill också informera hela gruppen.

Är det någon som har något annat förslag på fortsättningen, hör gärna av er.

Hälsningar,

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 18:33   #247
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag måste få säga att jag är oerhört besviken på den person, som "tagit" fem block från andra, de har alla lagt ner en ide och tanke bakom sitt eget block. Jag själv är inte drabbad men jag tycker att det är ledsamt om man inte kan lita på andra.
Till dig Rae vill jag också rikta ett stort tack för ett otroligt tålamod och ihärdigt jobb med denna Crazy Quilt. Hoppas ni som blivit av med era block att ni kan tänka er att sadla om och göra nya block. Kramar från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 19:38   #248
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
Jag hoppas jätte mycket att du som har våra block åtminstone skickar dom även om du inte orkar/har tid eller vad de nu beror på. jag vill så gärna få tillbaka blocket, med alla dekorationer som ändå har hunnit komma på och även kan komma på ifrån de som är kvar "kjedjan".

Annika
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 23:14   #249
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Ojojoj! Om du som har de 5 blocken läser det här, försök då att bara skicka dem som de är. Vi vet inte vad som hänt, och behöver inte veta. Det gör ju inget att du inte syr nåt på dem.

Tack, Rae! Det var en bra idé, så vi kan få snurr på kedjan igen. Jag hör ju till dem som väntat, och väntat, och väntat.
Hoppas ni som är drabbade står ut, och gör nya block. Jag är tacksam att inte mitt block har fastnat, för då hade jag nog gråtit en liten skvätt.

Jag är beredd med nål och tråd, och en massa stygnidéer, har surfat runt och har ett helt papper fullklottrat med roliga stygn jag sett!

Senast redigerad av Syofta den 2010-04-17 klockan 23:30.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 23:14   #250
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Rae skrev: Visa inlägg

Är det någon som har något annat förslag på fortsättningen, hör gärna av er.

Hälsningar,

Rae
Är admin för sysidan informerad. De kanske har telefonnr, adress mm som inte vi i swapen har fått. Någon här på sysidan kanske är bekant med XX och kan hjälpa till att få fram ett meddelande om att vi vill ha tillbaka våra block.
Det är tråkigt när sådant här händer. Men vi vet inte heller vad som hänt, eller hur? Så vi ska nog inte spekulera alltförmycket.
Vi får hoppas att det inte är något allvarligt som hänt.

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 06:48   #251
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
Det var väldigt tråkigt att höra detta. Men som sagt vi vet inte vad som hänt, det viktiga nu är väl att det inte skickas fler block till den adressen. Vi som har en rotationslista , vem är det vi ska hoppa över?
Tusen tack till dig Rae som lagt ner så mycket arbete på detta.
För mig har det varit en jätterolig vår, och jag ser fram emot de block som är kvar.
I morgon måndag skickar jag iväg ElisabethS och Partenos block.
Anna Karin
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 08:36   #252
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Jag trodde faktiskt inte att jag kunde bli så ledsen öven någontning som jag inte ens sett! Men de blev jag..
jag föreslår faktiskt att vi som har blivit drabbade testar ringa, maila eller så också som ett sista försök!? Som ni säger så vet vi ju inte vad som har hänt, men är det så att de är "ekonomiskt" så kan jag skicka iväg frimärken, för jag vill ha mitt block!!! Hoppas hoppas att du som nu har mitt (och 4 till) block ser detta och skickar iväg dem, hör av dig!
/Emma
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 17:24   #253
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
Kom att tänka på att det vore bra at få veta var alla andra block är just nu. Själv har jag ElisabethS och Parthenos block och skickar iväg dem imorgon.
Anna Karin
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 18:05   #254
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Jag vill också gärna ha tillbaka mitt block och kan gärna skicka frimärken om det är det som behövs. Tycker också att det är viktigt att inte skicka några fler block till den personen fören hon ger sig till känna och förklarar vad som hänt.
Jag kommer att fullfölja mitt uppdrag men orkar inte sy något nytt block. Våren kommer sent ill norrland så maj brukar bli en tokstressig månad när man har hus, trädgård och växthus som ska skötas om.

Just nu har jag har pysseltants block hemma, det blir nog klart i kväll och skickas i morgon.
Hälsningar Christina
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-18, 18:14   #255
trugen trugen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 101
Citat:
trugen skrev: Visa inlägg
Jag hoppas jätte mycket att du som har våra block åtminstone skickar dom även om du inte orkar/har tid eller vad de nu beror på. jag vill så gärna få tillbaka blocket, med alla dekorationer som ändå har hunnit komma på och även kan komma på ifrån de som är kvar "kjedjan".

Annika
Jag kan oxå skicka frimärken om de hjälper. jag gör inget nytt nu i vår. Där emot vill jag jätte gärna vara med om någon drar igång till hösten igen. Naturligtvis kommer jag att fullfölja mitt åtagande nu ivår för era block som kommer till mig även efter detta....
trugen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons