Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-01-30, 12:59   #1
MissEmmDesign MissEmmDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 14
Body till barn

Letar efter ett gratismönster på bodys till barn. Någon har eller vet var man kan hitta det?
MissEmmDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 14:30   #2
Josie Josie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 134
Omlottbodymönster i storlek 62: http://nefertaricreations.com/2010/0...raparoundbody/
Josie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 17:31   #3
HelenaEA HelenaEA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 17
Question Body m kardborre?

Hej!
"Lånar" denna tråd lite, då det gäller ett näraliggande ämne.
Jag är en sån där ängslig blivande mor , som väntar på "storkleverans" om en dryg månad, och har börjat titta runt efteråt babykläder. Köpte en body på nätet (omlott, för att slippa trä över huvet') som jag fick hem igår. Den är jättesöt och kommer säkert funka, men så började jag fundera lite över det här med tryckknapparna... Såg på en syblogg med en tutorial där sömmerskan hade "fodrat" bakom knapparna för att de inte ska ligga direkt an mot huden, och detta kändes egentligen som det mest förnuftiga - ish om man inte är säker på att knapparna är nickelfria. I ett annat fall såg jag att någon bytt ut knapparna mot små knytband, och nu funderar jag över en tredje variant; kardborreband! Vad tror ni om det?! Kortare bitar, ca 2-3 cm, som sitter på motsvarande ställen som tryckknapparna. (Förutom de i grenen, där antar jag att knappar är mest hållbart) Tycker att det borde funka, eller är jag helt ute och cyklar? Håller det inte? Eller tappar kardborren sin "häftförmåga" av för många tvättar? Någon som har erfarenhet? Tacksam för all in-put och alla tips!
HelenaEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 00:18   #4
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
Grattis till dig!
Här kommer lite tankar;
Knytband var inte så dumt när de fanns trots allt, lätta både att knyta och knyta upp. Framför allt så låter det ingenting.
Tryckknapparna tyckte jag var jobbiga, du måste träffa rätt när du stänger dem, även om du har en sprattlig liten bäääbis framför dig. Missar du så sitter hela bodyn snett.
Kardborreband är i och för sig en genial idé, men jag tror det faller på att de lätt blir för hårda (de görs väl av nylon/plast el. likn.) vid tvätt och dessutom låter de ordentligt när man öppnar dem. Det finns ju tillfällen när man måste byta på bäääbisen utan att de vaknar.
De tryckknappar som är gjorda av plast skapar ju ingen nickelallergi, och skulle jag välja mellan två mindre goda ting så skulle jag välja plastknappar, men ännu hellre body med knytband!
Grattis igen och lycka till med syandet!


PS. Här kommer en länk till ett gratismönster: http://shwinandshwin.blogspot.se/201...f-pattern.html DS
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 19:14   #5
HelenaEA HelenaEA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 17
Stort TACK för både lyckönskningar och dina kloka synpunkter, Melvinara! Ljudaspekten hade jag aldrig ens tänkt på, tur att det finns forum! Det får bli knytband helt enkelt, och/eller plastryckknappar. Tack också för länken till mönstret!
HelenaEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons