Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-26, 18:17   #1
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
Mässpriser?

Hej!
Jag är på gång att köpa två maskiner, en overlock och en täcksöm. Tycker det är värt att satsa på två istället för att bygga om en. Det jag undrar är hur priserna brukar vara på syfestivalen, är det mycket rabatt eller inte? Har fått ett pris på 8900kr för båda, tydligen 15% rabatt enligt handlaren, är detta rimligt? Ska jag slå till eller är det värt att vänta till syfestivalen? Ps. Maskinerna det gäller är Brother 3034D och Janome 1000CP. Ni som har erfarenhet av dessa, är det ett bra köp?
Tack på förhand!
Mvh Therese
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 19:20   #2
kwestlund kwestlund är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 12
Brother Cover

Hej!
Jag har ingen erfarenhet av de maskinerna du frågar om, däremot köpte jag en brother cover på syfestivalen i våras. Den är helt fantastisk, har du provat den? Jag har inte haft några problem med den. Går klockrent.
Jag vill minnas att priserna var nedsatta med 10% på mässan, och sedan tror jag att jag fick ytterligare 10% för att jag köpte demoexemplaret (lite osäker på procenten) Men om du köper två maskiner brukar det ju gå att förhandla ytterligare...
När det gäller overlock rekommenderar jag Bernina, fördelen med att köpa på mässa är ju att det är lätt att gå runt och jämföra de olika maskinerna och sömmarna. Jag valde Bernina overlock för att jag tycker den har snyggast söm. (samt pga rekommendationer)
Lycka till med maskinköpet!! Det är alltid kul att utöka maskinparken.
kwestlund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 21:17   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Har ingen av maskinerna men här nere på symässan (Malmö) så kunde man köpa en maskin o få en overlock till halva proset men det gällde då JAnomes maskiner.
JAg har blivit varnad för att ibland så är priserna högre på en mässa än i normala affärer, men har man koll på priserna innan man går på mässan så är det ju inga problem...

Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 21:27   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Har kollat runt lite på "dina" 2 maskiner. Vad jag kan se så skulle normalpriset på dom ligga vid 8000:-
Vet inte riktigt var du bor men i skåne runt Helsingborg kan du köpa Janomen för 4100:- och Brother för 3899:-

Hoppas du får det du vill ha till bra pris
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:47   #5
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
Oj vad snällt av dig att titta runt på priser i ditt område! Känns som jag kunde blvit lurad där, kan ju knappast kalla det 15% rabatt när priset är en tusenlapp mer! Ska gå tillbaka och försöka förhandla om. Tusen Tack för hjälpen!
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons