Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-16, 16:05   #16
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
punsch skrev: Visa inlägg
Gaah jaså, gör jag? Ja något är det ju som inte stämmer.
Tack för länkarna. Min engelska är verkligen sämst men jag hoppas man förstår beskrivningen
Där har du en svensk instruktion också, men det är ju bara att söka på google, finns en uppsjö av tutorialer, både bidler och videos, engelska och svenska.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 19:26   #17
undine undine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 97
Citat:
vulnevia skrev: Visa inlägg
Där har du en svensk instruktion också, men det är ju bara att söka på google, finns en uppsjö av tutorialer, både bidler och videos, engelska och svenska.
Jag har nu gjort exakt som de visar här och här. Jag får fortfarande en fyrkant med jätteglapp .

I detta klippet får hon också ett "gap" i slutet. Men det är ju inte så snyggt och det blir ju definitivt ingen cirkel.

Senast redigerad av punsch den 2011-03-16 klockan 19:54.
undine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 19:53   #18
undine undine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 97
Nu ser min magic loop ut såhär (ursäkta den osexiga bilden hehe). Verkar som jag fått rätt på det där glappet i ena änden i varje fall även om den är rätt lös. Tar jag av arbetet så ser man ju att där har varit något mellan där och det går inte att få snyggt och jämnt genom att dra i trådarna.
undine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 20:57   #19
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
punsch skrev: Visa inlägg
Nu ser min magic loop ut såhär (ursäkta den osexiga bilden hehe). Verkar som jag fått rätt på det där glappet i ena änden i varje fall även om den är rätt lös. Tar jag av arbetet så ser man ju att där har varit något mellan där och det går inte att få snyggt och jämnt genom att dra i trådarna.

Ge mig en halvtimme eller något så ska jag försöka lägga upp lite bilder på det hela. Om inte det fungerar så får du nog gå till en garnbutik och se om de som jobbar där kan visa dig eftersom det brukar vara lättare med en riktig person som kan visa vad som är fel och så.

Småkasst försök till förklaring =)

Senast redigerad av vulnevia den 2011-03-16 klockan 21:37. Anledning: ---
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 23:58   #20
undine undine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 97
Citat:
vulnevia skrev: Visa inlägg
Ge mig en halvtimme eller något så ska jag försöka lägga upp lite bilder på det hela. Om inte det fungerar så får du nog gå till en garnbutik och se om de som jobbar där kan visa dig eftersom det brukar vara lättare med en riktig person som kan visa vad som är fel och så.

Småkasst försök till förklaring =)
Tack så mkt ska kolla och ge mig på arbetet i morgon igen
undine är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons