Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-18, 23:45   #1
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
ang www.sewingmachinesdirect.co.uk

Sitter här o kollar på www.sewingmachinesdirect.co.uk som alla pratar om.
Bra priser måste jag säga. Var inne på demoex sidan och den billigaste overlockmask och den billigaste symask koster tillsammans ca 3800skr.
Vad brukar frakten att gå på?

Är det BARA bra maskiner dom har där?
Funderar på om jag skulle börja tjata på min man om sådant ett inköp.
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 06:35   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Deras frakt på symaskiner är 35£ oavsett om du beställer en eller två maskiner
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-20, 17:32   #3
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
Ok

då blir det ändå under 4000 kr för både symaskin o overlock om det skulle vara så.

Kan du säga mig om man riskfritt kan köpa från dom med tanke på kvalite?
Jag vet intet om märken nämligen.
Är allt dom har, bra märken?
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 05:36   #4
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Kan inte svara om alla deras märken är bra. Jag har köpt en Janome maskin från dem men det är ju inte direkt ett okänt märke. Säkert någon annan här på sysidan som har erfarenhet från de andra märkena de saluför.
Lycka till med ditt maskinköp!

Vet inte vad pundet ligger på idag men sist jag kollade var det över 12 svenska kronor. så om en pund kostar 12 kr 35£ = 420 sek
Bara så du inte tänker på dollar tänkte jag. Vet fler som gjort det och sedan blivit förvånade.

Senast redigerad av MonikaW den 2008-08-21 klockan 05:38.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 01:35   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tja, om du håller dig borta från de billigaste modellerna så brukar det vara ok.

Beroende på märke brukar det vara 4000-6000 krs gräns på från det är budget till det är en normal symaskin. Kanske lite lägre gräns på UK-siten pga lägre priser.

Ta PFAFF t.ex. Hobby-maskinerna är budgetmaskiner. Select och uppåt är de "riktiga" maskinerna.

Budgetmaskiner är gjorda för att bara sys på ibland, typ gardinsömnad osv och inte hålla för intensiv användning.

Maskinerna i Clearance är uppenbarligen maskiner som kunder köpt och inte blivit nöjda med och bytt in den igen, som de skriver. Så de maskiner skulle jag nog undvika.

Och SMD, Necchi-maskinerna ser ut att vara budget allihopa. (av det som de har inne alltså, säger inget om själva märket) Frister+Rossman har jag inte hört om tidigare..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 05:59   #6
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 73
Jag köpte mina maskiner därigrån. SUPERNÖJD! Bra mailkontakt, billigt, snabb leverans till dörren. Stort + för alla extra tillbehör man får på köpet.
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 15:30   #7
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
pernilla

Va köpte du för märken?
Känner mig så förvirrad... va 17 ska man köpa lixom.
Har typ max 4000 att köpa BÅDE overlock och symaskin för
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 15:43   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
4000 kr för båda maskiner? Det är lite för snäv budget. Då är det nog bättre du går och köper beg som blivit servade, från symaskinsmbutik, då kan du få äldre symaskin av kvalitesmärke. Det är bättre att köpa kvalite framför budget.

Eller börja med symaskin, sen spara ihop pengar till overlocken nästa gång. 4000 kr är lite väl snävt till och med bara för symaskin om man ska köpa nytt, men det är på gränsen så det går nog bra.

Men jag rekommenderar alltid personer med tajt budget att köpa beg maskiner från symaskinsbutik (dvs butik som reparerar symaskiner själva, och servar dem) då kan man köpa äldre maskin som är högre kvalite. Dåtidens maskiner håller högre kvalite helt enkelt och de var byggda för att hålla (i alla fall maskiner fram till 50-60talet men även 70-80-tal är bra för vissa märken t.ex. pfaff). Du kan köpa en maskin som kostade 2 månadslöner under 60-talet för billig penning, om man säger det så och då förstår man vilet val är bättre, kvalitemaskin (men gammal) eller ny lågbudgetmaskin. Man får också garanti, jag fick 1 årsgaranti men det varierar.

Köp aldrig beg maskin från privatpersoner eller platser som inte reparerar symaskiner (loppis/secondhand etc)

Senast redigerad av ichigo den 2008-08-26 klockan 15:46.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 17:44   #9
mika_ mika_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 97
Köper du två maskiner bör du begära att de ska packas ihop. Frakten är "per item". Men de packar gladeligen ihop dem i samma paket om man begär det.

/M

Senast redigerad av mika_ den 2008-08-26 klockan 17:46.
mika_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 00:13   #10
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Supernöjd!

Jag köpte en symaskin o en overlock därifrån, sjukbilligt!

När jag blir proffig inom syande så kommer jag behöver en bättre - ca 10-15 000 kr sen, en symaskin Bernina. (vill ha Bernina 830, extreme machine!!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 10:21   #11
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
helena

jaha... då sprack det ju. Inte lätt när inte vet vad som är kvalite och vad som är budget

Får väl görs som så att jag lämnar in min nuvarande maskin på service (vad koster sånt?) och sen köper en overlock sen... en bra, beg eller ej, det får vi väl se.

Tack för ditt inlägg

Senast redigerad av flickerfly den 2008-08-27 klockan 10:24.
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 10:25   #12
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
Citat:
mika_ skrev:
Köper du två maskiner bör du begära att de ska packas ihop. Frakten är "per item". Men de packar gladeligen ihop dem i samma paket om man begär det.

/M
Jahaa... ok! Tackar för tipset!
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 10:27   #13
flickerfly flickerfly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 105
Re: Supernöjd!

Citat:
Addes skrev:
Jag köpte en symaskin o en overlock därifrån, sjukbilligt!

När jag blir proffig inom syande så kommer jag behöver en bättre - ca 10-15 000 kr sen, en symaskin Bernina. (vill ha Bernina 830, extreme machine!!
Vad köpte du dom för och vikka var det? Bra att veta vad man kan satsa på sen!
flickerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 11:40   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Service brukar kosta 600-700 kr. Om du fixar din nuvarande maskin så den går bra så kan du köpa overlock. Tyvärr vet jag inget om overlock..

Egentligen rekommderar jag näthandel endast om man vet vad man skall ha. Annars är det bättre att åka till butiker och prova.. Men man kan också göra en fuling och prova, notera märket och sen köpa online. Om man ska köpa nytt alltså.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 11:46   #15
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Hoppar in lite i kankten på denn diskusionen o informerar er alla om att sewingmachinesdirect kommer snart att höja priset på en av deras storsäljare Janome 1000CP.
Så är ni ute efter den maskinen ska ni kanske passa på nu. Dessutom kommer en 2pinnars adapter att följa med maskinen.

Förlåt jag spåra ut lite men rubriken passade.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons