Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-12, 17:30   #1
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Hyra Maskin???

Undrar om det är någon som vet om man kan få hyra en brodermaskin.
Jag menar då de dyrare maskinerna.
För om man nu skulle vilja köpa en brodermaskin så kostar dom ju en hel del...och som det verkar här så är även dataprogrammen rätt krångliga att förstå.
Därför undrar jag ifall det är så att det finns så man kan hyra en maskin för att testa på den i 1 vecka eller så.
Man vill ju inte köpa något för MÅNGA tusenlappar för att sen komma på att man ångrar sitt köp.

Nån som vet
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 17:38   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
En bra handlare bör låta dig prova en amskin, kanske mot en avgift. Kanske ite precis den modell du helst vill, utan det får stryas av vad de har i demomaskinsväg, men absolut värt att kolla runt!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 17:44   #3
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Vi är ett företag(ekonomisk förening) och vi leasar vår Brother pr600. Den kostar för mycket för oss att köpa. Ihyran ingår då PEDesign programmet...
/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 12:49   #4
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Jo visst brukar man få pröva en dag eller så men jag menar man skulle vilja ha den lite längre så man hinner känna av den...hoppas ni förstår vad jag menar.

Det där med leasingen av Brother maskinen funkar det även om man är privat person eller det funkar bara om man är företag?
Och finns det i så fall andra märken att välja på eller det är bara Brother?
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-13, 12:59   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag tror det är jättesvårt att låna hem en maskin. Du får nog räkna med att sitta i affären och pröva. och då är det kanske inte exakt den maskin du köper .
Känner du ingen som har en broderimaskin som du kan få titta på och se hur den fungerar. Det är nog få som lånar ut maskinen alla är rädda att få den skadad.Jag skulle aldrig göra det.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-14, 13:52   #6
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Jag vet hur en brodermaskin fungerar ...men nu är det så att jag ska inhandla en av de dyrare maskinerna och då det skiljer lite på dom olika tillverkarna
Så vill man ju inte slänga ut massor av tusen lappar på tex Janome för att sen upptäcka att man ville ha en pfaff.

Det var därför jag tänkte att det kanske fanns något företag eller om kanske tillverkarna själva hade så man kunde hyra en maskin.

För när man får prova den i affären så är det ju ändå inte samma sak...det känns som att det då bara flyter på utan problem...och sen när man kommer hem med maskinen börjar problemen.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-14, 14:08   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag tycker att du ska prata med en säljare. Var beredd på att betala för en servicegenomgång efter att du haft den en vecka eller vad det nu ka vara, om du inte bestämemr dig för att köpa.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-14, 18:28   #8
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
mmm....blir till att åka runt till de olika tillverkarna och fråga...tur att man bor nära huskvarna
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons