Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-07, 01:45   #1
Tossa Tossa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 101
Pälsängrar borde hålla sig ute!

Så har det som inte får hända hänt, jag har hittat pälsängrar *ryyyyysa* i köket.
Av någon anledning har de invaderat lådor och skåp, men verkar *ta i trä* inte ha hittat på mitt tygförråd ännu. Skrubbar som en tok, med grönsåpa, med starkare grejer, med allt jag kommer åt faktiskt. Har till och med fått tag i en ångmaskin så jag kan göra rent hus i minsta lilla springa.

Hittat fem larver, en vuxen skalbagge och ett tiotal skal på tre dagar. Är det mycket? Dags att ringa Anticimex? Har ingen erfarenhet alls av dessa små djur. De kan vara kvar från förre hyresgästen. Det kan ha flygit in nån liten bagge när vi vädrat. Eller så har vi fått hem dem med maten, vad vet jag.
Det enda jag vet är att de INTE får komma åt mina lajvkläder. Har plastat in allt av ylle och siden och päls och skinn jag hittat. Fryser/kokar/diskar/tvättar/ångar allt låda för låda i hela lägenheten. Hänger upp lavendel på minsta lilla spik i tygförrådet. Det här är, som ni säkert förstår ett jätteprojekt.

Okej, så berätta nu, vad har ni för mirakelmedel för att bli av med de små otäckingarna nu när de väl tagit sig in?
Att städa med klorin är tyvärr inte ett alternativ eftersom jag är jätteallergisk mot klor.

/Bella - på krigsstigen
Tossa är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons