Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-26, 18:32   #16
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Visst är det tråkigt att det är detta som ska ge den här fina sidan reklam. Jag hade inte läst någon av dessa tidningar men flera av mina vänner har frågat om det är den sidan som jag brukar prata om och det är det ju. Jag tror nog inte att jag behöver prata om den mer för nu har vi fått nog med reklam på ett tag tror jag.

Jag erkänner, nu har jag också kikat på bilden och kommentarerna och för mig verkar det som vanligt i diskussioner att man ofta läser undersrkiften istället för innehållet. Min uppfattning är att det är ordet "fitta" som man reagerat på och inte hantverket. Jag tillhör nog dem som varit med ett tag och ännu inte upplevt något positivt med det ordet och denna debatt har inte gjort det bättre. Snälla ni som är moderatorer etc kan vi inte få slippa denna "reklam" i fortsättningen.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:36   #17
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
Gidget skrev: Visa inlägg
Snälla ni som är moderatorer etc kan vi inte få slippa denna "reklam" i fortsättningen.
Vi som är moderatorer har inte befogenhet att ta bort något därifrån. Vi har bara forumet som arbetsfält. Det är Christer och Ullrika som är ansvarig för resterande.
Så skriv till Ullrika tycker jag.
Jag har gjort det. Jag har inte fått svar än men det kommer nog.


ElisabethS
supermoderator
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 08:46   #18
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
lillalvan skrev: Visa inlägg
Disa måste ha komplex för något eftersom hon låst sig vid detta ämne.
Herregud, det DÄR var väl ett lite väl elakt påhopp? Ska alla tanter som stickar babykläder och dockor ha komplex för att de inte längre kan föda ungar då? Eller för att de är gamla?
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 11:40   #19
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Är det så säkert att det är Disa själv som tagit kontakt med tidningen då?
Kan det inte vara så att nån skribent på tidningen hittat den bilden och kommentarerna själv och tänkt att Oj då där går det hett till så det kan vi skriva om.

För övrigt tycker jag det bara är löjligt att folk ska bli så upprörda över skapelsen. Själv hade jag nog aldrig sett vad det förestälde om hon inte hade skrivit det
Men det kanske är som nån skrev nånstans att det är själva ordet folk blir mest upprörda över.
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 11:50   #20
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Om man bemödar sig med att ta reda på fakta, i mitt fall så läste jag Disas blogg så var det faktiskt expressen och metro som tog kontakt med henne.

Jag tycker hela den här debatten är rätt fånig, så har mycket tjafs blev det inte om nåldynekukarna som figurerade här i våras?
Men jag förstår att det äldre gardet kankse inte är förtjusta i det här men man behöver ju inte gå in och titta på saker man upprörs över?
Jag tycker att maskinbroderade handdukar är dötrist, därför kollar jag inte på dem i galleriet...hur lätt som helst

Och förövrigt har jag sett en hel del maskinbroderimotiv i galleriet med mulliga nakna damer och en del nakna herrar och det har tydligen inte varit stötande?

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:06   #21
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag skulle vilja påminna om denna tråd från 2005.

http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=snopp%2A

Mönster på en kattleksak formad som en snopp. Ingen moralpanik den gången.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:07   #22
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Red face

Hej!
Jag tog upp denna tråd och med det jag menar är att det är så tråkigt att folk måste (ung eller gammal - var går gränsen ?) fixiera sig vid könsdelar . Just för att man ska göra skillnad mellan man och kvinna . Tråkigt nog så är det de yngre som gör det mest .Jag tror att de har varit så i alla år , när 60 - talet var ,så var det de som var unga då som utmärkte sig med allt vad som ingår i sin egen kropp .Det är ingen nyhet för 2000-talet.Det konstiga är ju att alla som är unga tror att det är en stor nyhet och att det kan reta upp de äldre .Men detta är ju gammal skåpmat , det gjorde de redan för länge sedan och alla suckar - inte nu igen . komm igen med något nytt . Vi vet att det är skillnad på män och kvinnor och de flesta är stolta och nöjda med det utan att visa upp det överallt.
Om det var expressen som tog kontakt med henne eller inte intresserar mig inte ett dugg , synd bara att hon drog in sysidan i detta . Sin debatt för att bejaka och visa att hon också är kvinna kan hon göra på sin blogg .För några år sedan hade vi mer nakenbilder och lättklädda skapelser än dessa garnstumpar . Vi överlevde då och kommer att göra det igen .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:20   #23
tittix785 tittix785 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 25
Jag tycker att bilden "stramaljtavla" som lades in igår visar ett par förbjudna obekt.

Senast redigerad av tittix785 den 2008-10-27 klockan 12:26.
tittix785 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:36   #24
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Red face

Suck .......
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:48   #25
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Disa och andra får tycka vad de vill, men det ord som hon/de använder för det kvinnliga könsorganet ses av de flesta som vulgärspråk, och sådant hör inte hemma här. Personer som av ett eller annat skäl googlar på sådana ord ska inte kunna hamna på Sysidan! Det är den enda invändning jag har mot detta.

Sticka vad ni vill, jag bryr mig inte!

Och ni unga som tror er vara så progressiva: Hade ni varit med på 60-70-talet så skulle ni förstå att vi som var det inte chockas värst lätt, utan, som det påtalats, mest bara suckar/gäspar "here we go again".

Och vi lite äldre: Kom ihåg att minnas hur det var att vara ung. Hur även vi trodde oss ha monopol på allomfattande förståelse av tingens inre väsen. Sedan blev vi äldre och insåg hur lite vi egentligen visste/förstod...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:52   #26
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag får nog be er lugna ner er lite granna och tänka på vad ni skriver om andra personer.

Vem som har komplex för vad är oväsentligt i diskussionen. Vi har alla våra komplex och vill inte bli hånade för det. Detta sätt att uttrycka sej brukar kallas för mobbing i den riktiga världen. Och det tycker jag inte att vi på jättemysiga sysidan skall syssla med.

Konstruktiv kritik vänder sig mot alstret inte mot skaparen, för om skaparen vet vi noll och intet. Man skall aldrig uttala sej om andra människors personlighet om man inte känner dem väl och att personen själv kan vara med och svara. Att uttala sig om vad den och den har gjort utan att ha fakta är fel. Det är och förblir mobbing att göra så.

Snälla tagga ner lite alla i era kommentarer tänk både två och tre gånger innan ni skriver ner er kritik.

Annette som skriver detta både som forumvärd och medlem

ps fortsätter diskussionen med personangrepp kommer jag att stänga den ds
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:54   #27
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Syfia

Så klokt så klokt. Bene there done that!

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:56   #28
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
De stickade och virkade kreationerna får vara kvar, det är inget som dominerar eller är de mest frekventa saker som läggs upp på Sysidan så det är som jag ser det inte ett problem. Bildreglerna vi har säger att:
"Vi tillåter ej naket, genitalier eller nakna bröst. Alla bilder som inte följer reglerna eller som kan ses som stötande kommer att tas bort."

Det som lagts ut är tillverkade kreationer som inte ser särskilt verkliga ut, och är inte det vi menar - regeln kom till när det lades ut väldigt porriga plagg med lättklädda modeller. De kreationer som diskuteras kan förståss också upplevas stötande för en del, men i våra ögon är de alltså OK att ha här på Sysidan.

Om nu detta skulle visa sig vara början på en större trend så får vi fundera på om vissa kreationer skall kunna märkas som "stötande" men vi tror inte det,
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 14:13   #29
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Unhappy

Fick nu i eftermiddes ett samtal från en väninna som gjorde mig väldigt ledsen. Hon hade läst expressen och undrade om jag fortfarande var medlem i den "fittsaiten" och om jag kunde ordna ett sådant mönster till henne. Jag blev ledsen och bestört över vilket rykte som dessa artiklar ställer till med. Jag har alltid varit stolt över att vara medlem här, men nu vet jag inte om jag vågar berätta att jag är medlem. Är rädd att det ska misstolkas.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 14:25   #30
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Lithia skrev: Visa inlägg
Och förövrigt har jag sett en hel del maskinbroderimotiv i galleriet med mulliga nakna damer och en del nakna herrar och det har tydligen inte varit stötande?

/L
Du har en poäng där. Mycket mulligt och lättklätt är det på vissa alster. MEN språket är annorlunda. I forumet ska vi använda ett vårdat språk. Varför kan man undra?? När man inte behöver det på en bild.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons