Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-28, 12:01   #1
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Angry Så arg att jag nästan spricker!!

Tvättstugor - finns det någon annan area i ett hyreshus där det bekämpas fler strider mellan grannarna än just där?

Jag är just nu mitt i en sådan strid. Jag gick ner klockan 12 för att boka en tvätt-tid. Bokade upp ett pass från klockan 13. En stund efter att jag kommit upp från bokningstavlan ringer det på dörren. En arg kärring, a.k.a. grannen som orsakar mest problem i huset, står där och skäller ut mig för att jag tagit hennes tvättpass! Hon påstår att hon har rätten att börja tvätta en timme tidigare än vad hennes pass börjar och har därför avlägsnat sin cylinder från bokningstavlan för att sätta den i dörren.

Jag kände mig kränkt och ringer upp hyresvärden för att lämna ett klagomål på kärringen. Hyresvärden instämmer att jag har rätt i frågan och säger att hon i sin tur ska ta kontakt med kärringen som måste ge mig tvätt-tiden.

Efter ett tag ringer hyresvärden mig igen och säger att hon ändå måste ge kärringen rätt i frågan om tävtt-tiden. Enligt kärringen hade hon bokat tiden en veckan tidigare (vilket jag vet är en lögn!). Kärringen hade dessutom framställt alla saker på det sätt att det såg fördelaktigt ut för henne. Såklart!

Så, nu sitter jag här utan någon tvätt-tid med en kärring i trapphuset som tror sig ha vunnit en strid mot mig och otrolig lust att strypa henne. Är det verkligen såhär hyresvärdar ska behandla hyresgästerna som redan betalar hög hyra ( och som precis dessutom har höjts)?!?

Det lönar sig inte att vara ärlig och ambitiös hyresgäst.. kanske borde jag ta och sabottera för kärringen på något sätt.. har i varje fall stor lust till det nu. Jag skiter fullständigt i konsekvenserna - jag vill ha hämnd!

Någon mer som råkat ut för krig i tvättstugan?
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-28, 12:13   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Japp har varit där, men det var ett tag sedan. Det var i ett område som hade stor ruljans på hyresgäster. Jag brukar vara ganska tålmodig men en dag brast det när en återförbrytare återigen stulit min tid (hade försökt prata med människan förut utan resultat). Den vanligtvis snälla jag nödstoppade maskinerna och vräkte ut den blöta tvätten på golvet (som alltid var smutsigt, vem bryr sig om att städa) och stoppade in min egna tvätt. Han snodde inte min tid igen kan jag lova.

Säg till din värd att sätta upp tydligare regler vad som gäller. Det är bra att kunna hänvisa till när bråk uppstår.

Där vi bor nu funkar det väldigt bra och jag har aldrig under 6 år varit med om bråk. Vid enstaka tillfällen är det någon som glömmer bort tiden men då lyfter vi bara ut tvätten och lägger åt sidan utan bråk.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-28, 13:16   #3
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Lider med dig och din tvätt. Det är inte kul när det blir orättvist. Vad jag inte förstår är av vem hon hade fått tillåtelse att börja tvätta en timme tidigare? och om det hade varit organiserade jag så hade jag flyttat låshylsan till dörren och satt en lapp på bokningstavlan att tiden från 13 är upptagen.

HAr haft tur att på flera ställe där jag bott haft digitalt bokningssystem. Hur man än gör kommer man inte in i tvättstugan förrens du har "plippat" tidgast prick på klockslaget. Bokningen står kvar ända till tiden går ut. Bokar jag mellan 16-20 så kan jag börja tvätta 19 om jag vill, ingen annan har möjlighet att ta sig in. Super bra! Denna grej är också bra ifall om det är ostädat eller dyl. Sökningar kan göras och rätt hyresgäst kan få tillsägelse om ngt har misskötts.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-28, 14:08   #4
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Jag är också för digitala system. Men som i så många andra fall, verkar denna hyresvärd inte bry sig så mycket om levnadsstandarnden, utan vill få ut så mycket hyra/lägenhet som möjligt. Några reparationer utgörs aldrig. Hade ett tag sedan ett lysrör som skulle bytas av fastighetsskötaren. Det dröjde tre veckor innan det blev gjort!

Det miserabla i det hela är att området där jag bor anses vara ett ut av de bästa i staden, så flytta kan jag ju inte heller göra. Bästa vore väl att flytta till en villa.. men när man studerar är det lite svårt.

Har i varje fall skrivit ett skriftligt klagomål mot kärringen. Ska skicka brevet idag och hoppas på att det här löser sig. Är verkligen rädd för att jag kommer att attackera henne nästa gång vi möts i trappan. Är fortfarande otroligt irriterad..
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons