Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-26, 09:43   #1
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Talking Söndagspyssel

Att det kan samlas så mycket tråd i hjulen på stolen!??
Jag har den ovanan att kasta alla avklippta trådar på golvet, med den följd att de snurras in i stolshjulen.
Men beväpnad med pincett och stoppnål, har jag pysslat lite så här på söndagförmiddag, vilken trådhög det vart, "banne mig" var det inte en hel trådrulle!
Ändå tycks jag ta rätt på det mesta som ligger "farligt nära hjulen".
Men nu är det gjort, tills nästa gång.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 09:48   #2
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Ja det har en förmåga att bli precis så hos mig med.
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 10:02   #3
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
Hej

Då är vi tre även om jag har sytt en tråduppsamlare så hamnar det alltid på golvet konstigt
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 10:08   #4
SHJ SHJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 42
Hej!
Hos mig står en stor sophink bredvid symaskinen för just tråd och annat "avfall" som blir! Men även om trådavfallet ser ut att falla ner i hinken hittar jag dem runt de filttassbeklädda stolsfötterna... Det är precis som om trådarna lever ett eget liv och i protest mot att hamna i hinken slingrar sig runt stolsfötterna...
Ha en fortsatt trevlig sysöndag!
SHJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 10:55   #5
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
hej Aina. Jag fick mig ett gott skratt jag är likadan. Svårt att lära om som du vet.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 11:14   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Anita, inte "går det lära gamla hundar sitta inte" Ja, inte fasen "har jag tid" att stoppa skräpet i den lilla påsen jag har fasttejpad på bordsskivan!!
Tur att vi är flera med den ovanan! Jag log en aning för mig själv, där jag satt på golvet i syskubben och pysslade med pincett och stoppnål!
Nu är jag igång igen, med att slänga på golvet, har kört igång maskinen för dagen,
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 11:20   #7
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Sytråd

min stol ser ut som ett fågelbo runt hjulen
så vi är många som har samma "problem"om det är ett problem vill säga mej stör det inte
Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 11:35   #8
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Inte mer problem än att hjulen blir stumma, går inte runt och det kan behövas när man ska förflytta sig lite.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 15:53   #9
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Ni är för roliga!

Jag hadde samma problem förut, löste det med att sy ett stuprör till stolen. Kantade den nertill med ett läderbälte på insidan så tyget inte skulle trassla sig i hjulen, på utsidan nertill sydde jag fast ett band av ett tyg som verkligen gillade både garn och hår, det var bara att dammsuga när man fick lust. Problemet var att det hamnade andra saker under stolen som jag inte såg. Efter många Kraas Klånk och Klirr tog jag bort den, efter mitt tycke en smart ide.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 17:18   #10
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Trådar och små tygbitar har en tendens att hamna utanför papperskorgen. Jag är helt säker på att jag kastar syavfallet i papperskorgen, men konstigt nog så ligger det på golvet kring symaskinsbordet.
Men jag har ju också "hjälp" med att röra till det på golvet. En dag låg det tygrester och pappersbitar (mönsterpapper från pp-sömnad) kring och en bra bit från papperskorgen. Jag tyckte det var underligt, men la det i papperskorgen. Efter en stund hördes det ett fasligt liv från syrummet, där var "hjälpen" i full färd med att tömma papperskorgen i syrummet och dra in sy-avfallet i rummet intill. Min gamla katt hade fått lekyra, han brukar mest ligga och dra sig, när han inte äter förståss, men nu var han i full gång.
Så han har fått en garnboll och får lite ihopknycklad mönsterpapper att leka med, men det hindrar inte honom från att då och då dyka på papperskorgen, välta den och dra ut innehållet.
Men vi har ju roligt båda två i syrummet.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-26, 17:55   #11
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
hiihhi

Låter som min gammla kissekatt hiih när jag inte är vid maskinen så drar hon gärna ut tråden ur maskine så får man skäll sen av gubben att det ligger långa trådar överallt men jag har kommit på Norpan flera ggr då säger gubben du skyller bara på Norpan! men det är ju inte jag det är ju kissekatten! hiihhiih
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons