Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-25, 14:19   #1
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Konvalesent

Vilken otur jag har 2 dagar efter min nya janome mc 11000 fick jag åka akut och ta bort blindtarmen .Så nu är det kvartsfart som gäller ,
det tar nog ett tag innan jag orkar sitta långa stunder för att lära mig data programmet och komma igång med broderingen.Det var mycket värre än jag trodde att få blindtarmsinflammation.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-25, 14:49   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Krya på dig, nu kan det ju bara bli bättre för varje dag, och snart gå alldeles rak!
Tur att de inte skurit upp hela magen, men man "är liksom tömd på krafter" efter en operation. Snart sitter Du vid maskinen igen, som vanligt. Du kan ju ta med bruksanvisningarna till sängen och läsa om programmet och maskinen! Det lär Du Dig mycket på.
Jag minns när jag var med om en stor underlivsoperation, då var jag "ur leken" i många veckor, köra bil kunde jag inte på åtskilliga veckor, än mindre öppna garageporten.
Som sagt vila och ta det lugnt, snart är Du igång igen,
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-25, 14:50   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Usch blindtarm ska inte vara kul. Har inte själv tagit bort den men brorsan har och jag minns än hur ont han hade.

Själv har jag precis kommit hem från akuten med Oskar (2 år). Vi upptäckte en knöl på nyckelbenet och fick åka in och röntga. Diagnos: Brutet nyckelben sedan tre fyra veckor tillbaka. Nu känner man sig som världen sämsta mamma. Han trilla i parkleken med sin pappa ungefär då, visst han blev ledsen men inte mer än han brukar när han trillar (vilket han gör ofta då han klättrer överallt). När jag fick reda på att han trillat så kollade jag honom överallt och det syntes inget han, han sa inget och han lekte och klättrade på som vanligt. Nu mår han bra i alla fall och benen har hamnat fint vilket troligen är skälet till att han inte sagt något. Det har börjat läka ihop på egen hand och kommer inte ge några men.

Oj det blev mycket om Oskar, det var inte riktigt meningen.

Jag hoppas att du kryar på dig snart. Du får be någon köpa dig några trevliga tidningar att hämta inspiration ur.

Kram
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-25, 16:55   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Man känner sig redan lite bättre när någom bryr sig. Tack
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-25, 20:09   #5
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Håll ut

Det låter inget vidare, hoppas dom tog väl hand om dig på akuten och att du snart får glådjas av din nya maskin. kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-25, 20:12   #6
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Stackars dej, blindtarmsoperation gör ont. Min vännina opererades för ca en månad sedan. Hon var sjukskriven 14 dagar, sen började hon arbeta heltid igen. Jag tyckte det verkade gå lite väl snabbt, men jag har ingen egen erfarenhet av blindtarmsoperationer så det kanske går så fort att återhämta sig.
Ta dig den tid du behöver, vila och passa på att göra sådant du kan koppla av med. Läsa quilt-sytidningar, surfa på nätet efter mönster, som tidigare sagts, studera bruksanvisningen, testa alla sorters sömmar som finns på maskinen t.ex. Få kaffet/teet serverat i soffan där du ligger uppallad med kuddar och en gosefilt.
Låt andra ta hand om dig ett tag.
Krya på dig
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons