Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-24, 13:44   #1
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Mörklila/plommonfärgad sammet till gardiner, var hitta?

Ja, som rubriken säger: Var kan jag få tag på mörklila/mörkt plommonfärgad sammet som går att använda som "gardiner"?
Har varit och sökt i tygaffärerna flera gånger, men aldrig hittat nåt som jag tycker passar.

Tyget ska användas till "gardiner". Orsaken till att "-tecknen är den att jag egentligen inte tänkt sy riktiga gardiner utan bara hänga upp en låååång gardinstång längs med hela väggen, högt uppe i taket, som jag tänkte drapera tyget runt.
Så det behöver ju vara ett tyg med bra fall och som inte har en avigsida. Har ett par gamla gardiner i mörkröd sammet som jag fått av min Mommo för länge sen och jag skulle vilja hitta liknande tyg till det lila "draperiet". Tyvärr är ju Mommos gardiner från stenåldern så jag lär knappast kunna gå till samma butik och köpa likadant tyg i annan färg.

Sitter och söker på nätet nu, då jag börjar bli desperat efter att ha varit utan "gardiner" i ett år nu. Skulle gärna vilja ha nåt på plats till jul. Men... det är inte så lätt att avgöra från dåliga bilder hur tyget ser ut (men jag ska beställa hem tygprover) och det är inte så lätt att hitta bra nätbutiker som säljer sånt tyg heller!

Så, då vänder jag mig hit. Nån som har nåt bra tips på en nätaffär? Då jag bor i Finland så måste den ju också leverera utanför Sverige.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons