Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-22, 14:34   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Bernina-priser

Hej!

Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa en Bernina 1100D (möjligen en 800 DL beroende på hur fattig jag känner mig). Är det någon som möjligen vet var man kan hitta en sådan billigare än 7995 kr (som jag har sett någonstans). Finns det affärer som generellt är billigare än andra? Jag är inte särskilt bekant med utbudet i landet. Alla tips mottages med tacksamhet.

Undrar också över den/de mässor som det talas om ibland i forumet. Jag har som sagt dålig koll på sådant här. Kan man köpa maskiner billigare på mässor och vad är det för mässor? Var? När?

Allt gott!

Senast redigerad av gavagai den 2005-11-22 klockan 14:40.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 10:33   #2
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Jag är nog inte rätt person och svara eftersom jag har aldrig varit på någon större symässa, men det är syfestival i Malmö, Göteborg och Stockholm och de flesta av symaskinsföretagen står i utställningsförteckningen. För tider, se: http://www.syfestivalen.se

När det var fritidsmässa i Göteborg, så hade Anna på http://sycentrum.se/ "mässerbjudanden" dvs man fick samma pris av henne som man fick på mässan vilket motsvarade 10% på ordinare pris på ett par utvalda maskiner. Jag vet inte om det var en normal rabatt eller inte.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 15:31   #3
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Cool

Just nu till helgen firat Lasse på Södra vägen i Göteborg. 35-årsjubileum. Han säljer Bernina bland mycket annat. Jag kommer att sitta i hans butik fred-sönd och quilta och är från Kuberna.
Det pågår en mässa på Heden lörd och söndag men jag tror det är Brother som är där.
Lasse har öppet lörd-sönd. 10-16. Jag vågar väl inte skriva att han är billigast men gå dit om du kan eller ring honom och kolla själv. Han säljer ut mängder av andra maskiner också denna helg.
RutViola i Göteborg
Kuberna
www.metrobloggen.se/rutviola
www.kuberna.se
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 16:40   #4
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Eftersom mitt inlägg är ifrån november 2005 så letar jag inte direkt längre, men tack ändå för tipset. :-D

(Jag köpte en 1100MDA för 7995 till slut.)
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-24, 18:42   #5
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Talking

Oj då, det såg jag inte. HA HA
RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons