Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-05, 11:01   #1
Nahald Nahald är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 24
Fryspapper - var köpa?

Hej!
Jag tänkte trycka på en tröja och har letat lite efter vad som är bäst att använda för att föra över trycket till tröjan. OH-papper är ju givet, och även självhäftande bokpapper tänkte jag pröva. Jag har dock precis blivit tipsad om något som heter fryspapper och jag undrar var man köper det? Vad jag förstår kan man skriva ut på det i skrivaren och det verkar ju vara alldeles perfekt.

Tacksam för snabba svar!
/Susanne
Nahald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-05, 11:07   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Prova här http://www.lapp-elisa.com/

Söker du i forumet på fryspapper hittar du massor av trådar
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-05, 11:13   #3
Nahald Nahald är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 24
Tack, jag ska genast kolla! Jag har sökt på fryspapper i forumet men jag hittade (enligt mig) ingen bra beskrivning på var man får tag på det. Men jag har kanske missat något?
Nahald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-05, 11:40   #4
Maya Maya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 119
Fryspapper och kopieringsmaskiner

Hej,
tänkte bara varna för användning av fryspapper i koperingsmaskiner. Det går helt enkelt inte. En kopieringsmaskin avger värme och fryspappret har en vaxad sida. Det smälter i k-maskinen, skrynklar pappret så att det vill klistra fast inne i maskinen. Vill det sig riktigt illa kan man förstöra k-maskinen. Egen erfarenhet!!!
Däremot kan man köpa två olika varianter av papper för att överföra mönster. Den ena sorten är en bomullsväv uppklistrat på papper som man kan köra igenom en bläckstråleskrivare hemma. Därefter drar man av pappret och klistrar eller syr fast bilden på underlaget. Den andra sorten printar man igenom på sin skrivare ,sedan stryker man fast trycket på plagget, blir lite 'gummiaktigt. Komm också ihåg omm Du har text måste den vara omvänt printad. Finns hos Lapp-Elisa.

Gunilla

Senast redigerad av Maya den 2007-08-05 klockan 11:48.
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 07:57   #5
Nahald Nahald är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 24
Hej!
Det var bra att du varnade mig. Jag tror dock jag kör med självhäftande bokpapper för jag har ingen lust att vänta på fryspapper om det måste beställas. Sådana pappaer du skriver om, det är speciella papper för att trycka på kläder du menar? Jag tycker de verkar ganska dåliga eftersom man (har jag märkt) får en "film" runt om sitt tryck, alternativt måste klippa ut allting för sig. Men det ordnar sig nog, och tack för hjälpen!
Nahald är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons