Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-17, 11:48   #1
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Kattkiss!!!

Nu har det skett som inte får ske... Min ena katt blev instängd i husbilen över natten och blev då tvungen att hitta ett ställe att kissa. Varför inte en dyna, där finns ju ett förgrävt hål. Nu är problemet att bli av med lukten. Är det någon som har ett bra tips!!!
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:12   #2
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Det finns medel i djurbutiken (piss off (passande namn va),Odor's Stop, Feline mm.) som tar bort doft, fast själv tycker jag att medlen luktar ganska illa oxå. Klorin är väl det enda som egentligen funkar bäst. Om man tar en för stark doft (för katten) vill de ofta makera över igen för att det luktar konstigt.. Så använd inget med ammoniak. finns nog inte så mkt annat att göra.. men bäst vore, något av medlen och sedan tvätta dynan om det går...
Hoppas att det går bra
Therese
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 12:47   #3
JenJen JenJen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 2
Kemtvätt

Kemtvätt borde klara av det - det är inte så dyrt som man kan tro. Kan vara värt att testa. // Jenny
JenJen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 13:08   #4
mollabolla mollabolla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 32
Ättika och citron tar bort all doft. när min hankatt blev könsmogen kissade han på en matta (alltid samma matta) och det enda sättet att få bort det var med ättika och citron. många av de medel som finns på djuraffären är för att inte katterna ska kissa där men tar inte bort lukten om de har kissat redan.
mollabolla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 17:33   #5
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Det bästa är om man direkt kan skölja bort det, och länge. Har man tur och får bort urinen innan den kristalliseras så brukar det inte lunkta efter det. Har det däremot hunnit kristalliseras så är det stört omöjligt att få bort det.

På utställningar så används det citronsyra blandat med vatten för att ta bort dofter från bord och händer.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-18, 09:13   #6
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Tack skall ni alla ha för era tips! Nu har jag lite olika saker att testa. I värsta fall så får jag sy ett nytt överdrag och även byta ut dynan.
Tack än en gång
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 12:52   #7
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Har du testat galltvål? Finns i flytande och fast variant.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 09:26   #8
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78
Var får man tag på galltvålen?

Jag har fortfarande problem med min katt. Har kollat hos veterinären och det är inga kroppsliga fel utan troligen en missnöjesmarkering. Jag har testat med klorin, ätttika , get off, citron ... (OBS! Kattlådan töms ofta, så det kan inte vara den hon är missnöjd med.) Nu återstår galltvålen? Men var kan man köpa den?

Senast redigerad av higgins den 2007-07-28 klockan 09:31.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 09:34   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Duka och Hemtex brukat ha har jag för mig, det finns säkert fler.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 09:37   #10
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Du kan gå in på : www.galltval.com ,det är deras hemsida. Kolla där så finns återförsäljare. (Det finns också galltvål i flytande form) Jag skulle inte kunna vara utan den, tänk när gubben kommer in med olja och smörja upp till armbågarna, ge honom galltvål och han kan börja baka bullar på en gång.
MVH solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 09:54   #11
rymden rymden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 55
hitta galltvål

Vår coop forum butik säljer galltvål (vid tvättmedelsavdelningen), liksom de flesta tygaffärer och hobbyaffärer jag varit in i.... och jag bor ju inte i någon storstad precisBorde gå att hitta utan allt för stora problem med andra ord.
Använder själv galltvål regelbundet till gräsfläckar, matfläckar och diverse oidentifierade fläckar på ungarnas kläder.
rymden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 12:00   #12
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
även färgaffärer brukar sälja galltvål.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 21:49   #13
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78
Tusen tack för tipsen! Jag ska ut på stan redan på måndag för att leta efter tvålen!
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-30, 12:50   #14
SysterJ SysterJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 9
Har haft liknade problem med min ena katt. Men det var defintivt missmöje. Hade den andra lilla katten varit på lådan precis innan hon skulle gå så satte hon sig och bajsade i protest 1m från lådan. Fick göra så att jag köpte en låda till så hon kunde välja själv. Det hände dock 2ggr till men det berodde på att jag bytte kattströ och hon tyckte inte om den nya sorten. Hoppas det löser sig
Johanna
SysterJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons