Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-07-25, 20:37   #1
Pappiliott Pappiliott är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 40
Alcogel fläckar

Hej!

Jag har två gånger nu råkat ut för att alcogel har spruttat iväg mot mig istället för ner i min hand. Båda gångerna var på svart bomull och svart bomull/polyester tyg. Var inte så farligt tänkte jag först, eftersom det bara såg ut som en vattenfläck. Men jag sköljde igenom med vatten för säkerhetsskull. Och dagen efter så var tyget som blekt där alcogelen hade kommit...
Min fråga är om någon vet ifall detta går att få bort eller om plagget är förstört. Jag har tänkt på att färga tyget, kanske skulle gå? Känns lite jobbigt att behöva sy ett nytt plagg då den senaste gången var på en aldeles nysydd skjorta...


Mvh M
Pappiliott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 20:47   #2
pimmi pimmi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 42
Jag tror det blir svårt att få bort! Jag har själv vid upprepade tillfällen fått gel på mina kläder när jag arbetat och det har aldrig gått bort i tvätten i alla fall. Vid färgning kan jag tyvärr inte svara dig om det går bort, men jag undrar det? För det blir ju en viss blekning i tyget.
pimmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 20:53   #3
Pappiliott Pappiliott är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 40
Det är det jag befarar också! Vill verkligen inte behöva sy nytt... Ska höra om en kompis har kvar svart färg så kanske jag kan prova denna vecka.
Pappiliott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 09:20   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
det innehåller något som bleker tyget. Jag fick fläckar på flera tröjor innan jag fattade vad det var och det går inte bort i tvätten. tittar man på innehållsförteckningen så har jag för mig det står att man ska akta kläderna.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 12:21   #5
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Citat:
Ann-Marie skrev: Visa inlägg
det innehåller något som bleker tyget. Jag fick fläckar på flera tröjor innan jag fattade vad det var och det går inte bort i tvätten. tittar man på innehållsförteckningen så har jag för mig det står att man ska akta kläderna.
Alcogel har jag inte hemma men väl Salubrin handdesinfektion, även på min flaska står det klart och tydligt att man skall undvika kontakt med textilier.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons