Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-06, 19:12   #1
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Lycklig ägare till en HQ s25

Det hela började med att jag skulle lämna D1:an på service (efter 4 års trogen tjänst så hade den gjort sej förtjänt av det, skulle gjorts mycket tidigare, jag vet men jag har inte fått loss tummarna) och i den MYCKET välsorterade symaskinsaffären i Malmö stod drömmen - en s25. Jag har sedan tidigare en s15 men har aldrig kommit riktigt överens med den och dess trådspänning. Så jag tittade drömskt mot hyllan och sa till mannen att där står en riktig Rolls Rolls maskin och en sån hade varit riktigt kul att sy på. Hans första fråga var då - hade du svurit mindre om du haft en sån? Ja sa jag men det är billigare att köpa hörselskydd till dej än att köpa ny maskin och sen slog jag det ur hågen, men inte han. Han haffade en försäljare och började deala priser och inbyte och vi fick ett mycket bra mellanpris. Så idag när vi skulle ner och hämta lilla pärlan hos doktorn så sa han; packa nu ihop overlocken så byter vi den när vi ändå är nere - satte jag frukostmackan i halsen eller, har jag världens mest omtänksamme, goe man eller??? Så nu är jag lycklig ägare till en s25 och den går som en dröm!!!!! Trädde den när jag kom hem, provsydde på ett par olika tyger och har nu ikväll sytt en t-shirt i svart trikå som ska fållas imorgon, den var helt underbar att sy på och fastän vi får leva på nudlar ett tag så är det värt det både för mej och mannens öron. Samtidigt som jag gullat med nya maskinen så har D1:an fått brodera allsköns julsaker. Fastän jag haft min gamla HQ 2000 att sy på medans pärlan varit hos doktorn så har jag saknat att brodera jättemycket. Skulle bara skriva av mej mitt lyckorus lite och nu ska jag gå och gulla med mannen i mitt liv.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 20:43   #2
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Hej! Vilken lycka att ha en sådan go´ make, jag vet hur det känns för min är likadan. Jag hade svårt att trä min overlock och att få till trådspänningen, rattarna är för tröga för mina onda händer, så när jag en dag hållit på i 2 timmar så måste jag bara gå till honom och prata av mig (söka tröst)och råkade nämna att jag skulle behöva en som trär sig själv (Babylock hade jag trånat efter länge).

Då sade han att vi åker och köper en som kan det. Det blev inget mera sytt den dagen, jag blev sittande vid datorn hela kvällen och kollade priser och läste om Babylock.

Dagen efter ringde jag till Skövde symaskiner och där fanns drömmaskinen, så nu står det en Babylock Enlighten Wave här hemma och det är en dröm att trä den, och att sy med den också förstås.
Jag är mycket nöjd med Patrik och hans medhjälpare som instruerade maskinen för mig.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 07:58   #3
avslutatmedlemskap111129 avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 153
Grattis till den här maskinen, du har gjort ett riktigt bra val.
Sömmarna blir verkligen supersnygga. Den syr i precis allt!
Ha det så jättekul med din maskin.
avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 21:34   #4
pomola pomola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 1
Intressant tråd att läsa eftersom jag själv står i startgroparna för att köpa en HQ s25.
Tänkte bege mig till "den stora affären" i Malmö och till Lund för att höra om de är intresserade av ett inbyte av min gamla overlock (som har många år på nacken och behöver en service). Det är en toyota och den har absolut funkta bra fram till nu när behoven har blivit större och mer avancerade.

Och då kapar jag tråden och frågar om vad man kan få för inbytespris? Lottan vill du berätta om din/din makes förhandlingsteknik för en som oftast är alldeles för mesig för det...


Är du fortfarande nöjd med din s25:a?
Brister?
Är det svårt att ställa om mellan overlock och täcksömmar?
pomola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 07:02   #5
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Han sa bara att en skilsmässa är nära förestående, antingen mellan mej och overlocken för att vi inte kommer överrens eller mellan mej och honom för att han inte orkar höra mej svära mer och med det fick han säljarens sympati. Sen hade jag ju fördelen med att min HQ s15 inte var mer än ett år gammal och inte jättemycket sydd på.
Jag har ännu inte provat ställa om den mellan overlock och täcksöm (en massa julpyssel som måste göras innan jag kan hänge mej åt maskinen) men när jag kollar instruktionsboken och trädningsguiden på Husqvarnas hemsida så ser det inte alls krångligt ut.
Tyvärr har jag inte mer plus och minus och komma med just nu mer än att den kändes rätt från första stund jag sydde med den och jag längtar tills jag kan sätta mej vid den igen. Lycka till!!!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:14   #6
4everSunshine 4everSunshine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 14
Hej Lotta! Grattis till din nya s25. Den är toppen. Har du provat täcksömmarna än? Hur fungerar det?
Jag har byggt om en gång och den sydde perfekt, men sedan började den virvla tråd runt griparen och tyget var stillastående Jag har byggt om till 4-trådig överlock men funderar nu på att testa täcksömnen igen.Har du några tips?
4everSunshine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 18:25   #7
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Nej tyvärr har tiden inte räckt till att testa min nya guldklimp så mycket. Julbeställningarna har tagit all tid. Kan återkomma när jag testat.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons