Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Handbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-08, 13:43   #1
Xstygnet Xstygnet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 5
Har någon testat fotobroderi.se?

Jag gillar att sy korstygn och vill nu testa att sy ett korsstygnsbroderi av mitt barn. Jag har hittat sidan www.fotobroderi.se som verkar ha en sådan tjänst. Jag undrar om någon har testat den?
Jag tycker att det verkar så bra för man kan t.o.m. se det färdiga resultatet där!
Xstygnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 14:27   #2
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Jag har

INTE lämnat in till ngn firma för att få fram krosstygnsbroderi av foto. Däremot vill jag tipsa dig om ett program som heter Pattern Maker som jag köpte för några år sedan och som tydligen fortfarande finns.
I det programmet kan man göra korsstygnsbroderier från egna bilder. De blir jättefina. Du kan däri också bestämma hur många färger du vill ha o i vilken storlek o i vilket material.Det går at tlägga till halva korsstygn o så ocskå Det var vad jag tyckte prisvärt. Numera ska det visst finnas ett tillägg till maskinbroderi också. Har inte kollat dessvärre. Kommer inte ihåg varifrån men söker du efter Pattern Maker på google så kommer det upp.
MvH Anki
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 15:51   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag har både pattern maker och PC Stitch o jag måste säga att PC stitch är helt överlägset.
Om du går in o tittar på Lillalvans album på en blå draktavla hon sytt (fast med pärlor) så är den gjord av en bild i just PC Stitch.
HAr sett att PC Stitch också finns med tillägget att få ut det i maskinbroderi.

Hör av dig om det är något du undrar.

http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=50847&set=lp


Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 17:33   #4
Xstygnet Xstygnet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 5
Tack för tipsen!

För mig känns det dock onödigt att köpa ett helt program för ett porträtt. Därför känns det smidigare att man på Fotobroderi.se har möjlighet att kunna beställa ett porträtt och samtidigt förhandsgranska resultatet på en gång.
Xstygnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 17:39   #5
Xstygnet Xstygnet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 5
Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Jag har både pattern maker och PC Stitch o jag måste säga att PC stitch är helt överlägset.
Om du går in o tittar på Lillalvans album på en blå draktavla hon sytt (fast med pärlor) så är den gjord av en bild i just PC Stitch.
HAr sett att PC Stitch också finns med tillägget att få ut det i maskinbroderi.

Hör av dig om det är något du undrar.

http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=50847&set=lp


Lycka till

Måste tillägga att det är en jättefin drake med vackra färger. Det måste ha varit ett jättejobb.
Xstygnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 11:02   #6
diana61 diana61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 5
Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Jag har både pattern maker och PC Stitch o jag måste säga att PC stitch är helt överlägset.
Om du går in o tittar på Lillalvans album på en blå draktavla hon sytt (fast med pärlor) så är den gjord av en bild i just PC Stitch.
HAr sett att PC Stitch också finns med tillägget att få ut det i maskinbroderi.

Hör av dig om det är något du undrar.

http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=50847&set=lp


Lycka till
Stenbeckan, det handlar även om hur duktig man är att manipulera själv med färgerna och inte enbart låta programmet avgöra det färdiga resultatet.Men jag tycker nog att Cross Stitch Professional är bäst av de jag testat och jag har tästat många och även de två som nämts här. OCh lillalvans pärlbroderier är jättefina! Min favorit är Indiantjejen. Helt gudomligt vacker!
diana61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 11:13   #7
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Diana.
Men det är det som är så skönt att i PcStitch behöver man oftast inte göra något själv för att man ska få ut ett bra broderi..
Man måste ju se till att ha en bra bild från början har man inte det kan man ändra i evigheter utan att det blir bra i nåt korsstygnsprg tycker jag.
Men smaken är som baken o det är tur att det finns en massa olika prg så det finns alltid något som passar en.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 14:41   #8
diana61 diana61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 5
Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Diana.
Men det är det som är så skönt att i PcStitch behöver man oftast inte göra något själv för att man ska få ut ett bra broderi..
Man måste ju se till att ha en bra bild från början har man inte det kan man ändra i evigheter utan att det blir bra i nåt korsstygnsprg tycker jag.
Men smaken är som baken o det är tur att det finns en massa olika prg så det finns alltid något som passar en.
Är det såpass bra att man ej behöver ändra en enda sak??Ja då är det klart bäst.
diana61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 19:29   #9
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Dom broderier som jag o jag vet Lillalvan har tagit fram i PcStitch har vi inte behövt ändra på.
Har lovat en bakant att ta ut ett mönster på hennes barnbarn ska se till att göra det snarast så kan du få se resultatet.
Men som sagt var Mycket beror på själva bilden man använder..
Sen spelar det ju roll hur många färger man vill ha i broderiet.

Lovar att återkomma /Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 21:07   #10
diana61 diana61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 5
Det ser jag fram emot att se.
diana61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons