Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-09, 16:50   #91
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Talking Ahhh - klarade inte att vänta längre

Monika, Pia B, Åsa S, Rae, Maria H, Eva K, Ingrid W, Annica C, Fiffi (o TACK för "porto"bytet -ursöta )
- nu klarade jag inte av att se alla välfyllda kuvert i bokhyllan - var tvungen att kolla !!

Rena julafton ! ni skulle se - hela bordet fullt av fina, välsydda, roliga, vackra block. Höns, kaniner, tuppar, blommor sytt o broderat.
Ska lägga in bilder (får inte plats på ett kort) på tisdag innan jag swappar. Ni får vänta tills dess - ha ha , själv går vi runt o beundrar allihopa

Väntar som sagt tills tisdag - om det kommer ev eftersläntrare - och lägger bytena på lådan onsdag fm så ni får dem innan helgen.

Än en gång - helt underbart att se allt -
va vi kan
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 14:51   #92
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej Birgitta!
Fick dit mail med frågor om hur jag byte block förra gången....Ja, det var mest på känn. Jag tittade lite på hur blocken var sydda...typ svårighetsgrad, utförande, osv.

Sedan tog jag en digital foto (skrev ut på vanligt papper) av varje personens block (med namn) för att ha som referens. Jag skrev på varje persons kuvert hur många set de skulle byta.

Sedan försökte jag byta "jämt" mellan de olika personernas block till att börja med. Men jag gjorde inte så att man bytte direkt...så att säga....typ A bytte med B utan jag kunde ta en från A till B och en från B till C...osv. Jag försökte få så att alla fick ifrån 6 olika personer i första set. Men de som hade skickat flera set kunde få flera block ifrån samma person när man byte (ifrån de som också hade skickat flera set).

När jag hade bytt fardigt kollade jag på bilden på vilka block de hade skickat in och jämförde med vilka block jag skulle skicka till de och försökte se att det verkade något-så-där jämt. Jag bad min dotter (som är bra på sådant) att kolla slutresultatet och se om hon också tyckte det verkade som justa byten.

När jag stoppade blocken i kuveren kollade jag att antal set stämde. Sen var det bara att skicka iväg till sina nya ägare.

Alla verkade vara njöda....och det blir de nog denna gång med. Lycka till.
Det blir spännande att se vad man får!

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-12, 16:00   #93
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Väntar med spänning på vad för tjusiga block som kommer ner i lådan i veckan.
Birgitta jag kan inte förstå att du kunde hålla dig så länge utan att öppna kuveren.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-12, 16:43   #94
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
OK - nu tror jag alla block kommit så nu är det swappat
och puhhh inte helt lätt faktiskt, men med Raes goda råd i sinnet o tungan rätt i mun så har jag nog lyckats swapa runt så att alla ska bli nöjda.
Ska bara kolla en gång till så det ser rätt ut, sen åker blocken iväg till alla destinationer i hela sverige och finland imorron tisdag.
lägger in blockbilder - blev 3 st - så där kan ni beundra allas arbete,

Kom ihåg att lägga in bilder på när ni är färdiga sen !!
kram till alla härliga från mej
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 06:33   #95
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Tjejer - det blev en liten försening, kommer att få fler block imorgon onsdag så då skickar jag allt på torsdag istället - hoppas det är ok -
den som väntar på nåt gott...
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 08:40   #96
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Ingen panik.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 08:42   #97
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Vi hinner nog utan problem få ihop det före påsk
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 08:43   #98
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Birgitta, Tack för att du la' ut bilder....va' fina alla block är. Och tack för att du har hållit i swappen denna gång! Väntar med spänning på mitt kuvert.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 06:52   #99
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Jäpp - där var de på lådan
O tro nu inte att jag är helt galen, men eftersom det kom en omgång block efter att jag var klar, fick jag öppna o lägga tillbaka o göra om swapen så därför är det lite mycket tejp på kuverten - om man säger så ....... NU har jag erfarenhet av swappar he he
Har verkligen försökt - med råd från ungar o gubbe - att få ihop rättvisa byte som stämmer någotsånär i färgerna. Det mariga är när någon (givetvis jag själv) o en tjej till gjort många fler block än de andra - det blir så att man får tillbaka några av sina egna block då, om du undrar varför...
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 10:45   #100
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Brevet har kommit!!!!

Hej alla blockbytare. Idag anlände mitt kuvert med bytet som jag fått. Det var fina och välgjorda vårlika skapelser. Tack till Pia,Annica,Josefin,Elisabeth,Åsa och inte minst Birgitta som har skött bytet så bra.Jag har planerat att göra en större duk till mitt köksbord därav de många blocken,nu kommer det inte att sys till denna påsk utan det får bli till nästa. Jag skall ha semester 4 v fr i morgon till 15/4. Gissa om jag skall kolla tygbutiker i Singapore ,Kuala Lumpor och övriga Malaysia? Kram till er ALLA!
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 11:02   #101
Tygfantasten Tygfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 67
Hejsan!
Jag fick också block på posten idag. Det var spännande att öppna...
Tack ska ni ha: Maria,Annica,Monika,Rae,Åsa och Eva för de fina blocken!
Återkommer med bild när jag har fått ihop det...
/ Pia
Oj jag glömde tacka Birgitta för hennes arbete med att fördela blocken. Tack Birgitta!

Senast redigerad av Tygfantasten den 2007-03-16 klockan 11:24.
Tygfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 11:21   #102
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Jag fick också ett vältejpat kuvert i brevlådan med jättefina block. Tack Elisabeth, Asa, Pia, Rae, Monika och Eva och till Birgitta som administrerat. Nu ska jag sy en duk till mitt nya köksbord.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 11:37   #103
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Nu har jag fått mina block med posten, Jag är överväldigad så fina block jag fått. Tack till Maria Hellqvist, Elisabeth Sporrong, Rae Johansson, Josefin Stolpe, Eva Karlsson och sist men inte minst Birgitta som hållit i alltihop.
Jag funderade på en duk först innan jag visste hur blocken såg ut, måste fundera lite till.
Kram från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 18:25   #104
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag hade också godbitar i postlådan i dag.

Tack Josefin(fiffiS), Eva K, Åsa S, Monika W, Ingrid W och Annica C för de helt fantastiska påskblocken.

Ska fundera lite men när arbetet är klart så lägger jag ut en bild.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-17, 11:26   #105
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Mina kom i går. Jättefina block från alla.
Tack till:Ingrid W, Marita H, Eva K, Birgitta, Annica C, FiffiS. Och ett jätte tack till Birgitta som höll i swapen
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons