Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-02-04, 11:09   #1
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Question Byta HQ2000 eller behålla?

Nu har det hänt igen. Min älskade gamla Husqvarna 2000 har slutat backa. Då blir det väl service och reparation igen då. Runt 900:- brukar det väl kosta om jag inte minns fel.

Ännu en gång funderar jag på om jag borde köpa en ny maskin? Har haft min HQ2000 i ca 10 år och köpte den som begagnad skolmaskin för 1500:-.
Jag har varit inne i en av HQ-butikerna och fingrat på bl.a. Interlude 445 och blev väldigt imponerad = vill ha! Om jag inte minns fel så kostar den 8300:- och det är ju väldigt mycket pengar för en som inte syr så mycket (även om jag tror att jag skulle sy mer då). Föll bl.a. för att maskinen syr som en dröm över 5 lager denim utan att ens sakta ned! Jag syr mycket i olika typer av konstpälstyger, fast för hand eftersom HQ2000 inte klarar av tygerna.
Har sett Scandinavia 200 som nästan är samma maskin (fast mycket fulare) som lillebror 435 och kostar runt 7000:-.

Undrar om någon vet om det går att använda pressarfötterna till HQ2000 till Prelude-maskinerna? På HQ:s hemsida så ser det ju ut som om det vore samma tillbehör ungefär.

Är det någon som har ett råd? Ska man byta bort sin gamla maskin mot en nyare, fast lika enkel (typ Prelude) eller kan man lika gärna behålla sin gamla med tanke på kvalitet och de tillbehör man redan äger?

Så frustrerande att inte kunna ta ett beslut. Jag antar att de 7000-9000:- en maskin som jag skulle vilja ha är småpotatis för er som drömmer om 30-60000:- maskiner, men för mig är det väldigt mycket pengar (för en symaskin alltså).
Min gamla maskin känns ju gedigen och de nya maskinerna består av så mycket plast och elektronik, funderar om de också kommer att hålla i 30 år?
Hjälp, någon som kan bolla de här idéerna?
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons