Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-21, 20:30   #1
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Någon som kan något om löpband??

Har funderingar på att skaffa mig ett löpband nu när det är mer mörkt än ljust på dygnet. Men jag vet ingenting om löpband, vad man bör tänka på och var man gör det bästa fyndet.

Är det någon här som vet och kan något om det här?? Kanske t.o.m. har ett själv.... Jag tar tacksamt emot råd och tips

Har haft motionscykel förut men vill testa något nytt nu.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 22:14   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
För ca ett halvår sen var jag inne på att köpa ett löpband men efter lite efterforskningar så gav jag upp tanken.
Hitta en massa negativt om dom. Dom höll inte så länge beror ju på hur mycket man använder dom förståss.
Om du ska ha en som håller ordentligt så ska det vara dom dyra som dom har på gym eller hos sjukgymnaster.
Sen så skulle man kolla maxvikten, dvs hur mycket kan personen i fråga väga som ska använda den. Man skulle dubbla sin vikt o där har du vad du behöver ha för maxvikt på maskinen.
Jag vågade inte lägga pengarna (2000:-) på en så jag började kolla andra alternativ.
Skratta nu inte åt mig men valet blev en billig vibbroplatta. Att det blev en billig berodde på att jag inte visste om min kropp skulle klara av den. Jag har ju fibro o en väldigt känslig nacke så tveksam var jag. Men tänkte som så att om inte jag klarar den så kan mina pojkar här hemma använda den.
DEN ÄR KANON. Funkar sååååå bra för mig. Mamma (70år) provade den o det slutade med att hon också köpte en likadan.
Nu står vi varje dag några minuter på plattan o det märks redan resultat även om kilona är de samma. Bägge två har börjat få en lite annorlunda form på rumpan o mammas ridlår har faktiskt minskat. Vi har båda problem med våra knän men det känner vi inte av så på dt viset är plattan bättre än att springa för oss.

Jag kan bara rekomendera den. Vill du ändå springa så gå ner till sjukgymnasterna en gång i veckan o träna om du inte gillar att gå på gym.
Nu finns det säkert billiga löpband som är bra men jag vågade inte chansa eftersom jag väger gör mycket för dom flesta "vanliga, billiga" löpbanden. Dom har nästan alltid en maxvikt på 100kg.

Hör gärna av dig om du vill veta något mer.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 08:05   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
millsing skrev: Visa inlägg
Har funderingar på att skaffa mig ett löpband nu när det är mer mörkt än ljust på dygnet. Men jag vet ingenting om löpband, vad man bör tänka på och var man gör det bästa fyndet.

Är det någon här som vet och kan något om det här?? Kanske t.o.m. har ett själv.... Jag tar tacksamt emot råd och tips

Har haft motionscykel förut men vill testa något nytt nu.
Jag tänkte också som du men avstod löpband. Jag skaffade mig en Orbitrek istället.
Tar inte så mycket plats och är lätt att flytta då den har hjul i ena sidan. Kolla den på nätet!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 18:48   #4
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag vill ju kunna promenera när som helst och i vilket väder som helst. Visst, det bästa är att vara ute men jag vet att jag INTE kommer att ge mig ut i kolmörker och halv orkan...

Tua, orbitrek har jag alltid haft fördomar mot (helt ogrundade) men funkar den??

Och Lena, vibb-plattorna har jag sett men jag kan inget om dom... Låter ju spännande, vad är syftet?

Det jag är ute efter är att få rutin på en bra vardagsmotion. Man har ju såååå lätt för att sjunka ner i soffhörnet!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 07:47   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Orbitrek funkar och är perfekt framför TV´n så slipper du sjunka så djupt
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 09:17   #6
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag har oxå en ORB! Men ska du köpa en så rekommnenderar jag att du provgår på den först!
En del låter en del och det stör om man tex ska titta på tv samtidigt!
Annars är det ett kanonredskap! Mycket effektivare än löpband och skonsammare mot knän o fötter!

Jag har dock märkt att en del lutar framåt e bakåt i fotsteget så man till slut glider fram e bak. Nu har jag iof löst det problemet med att palla upp hela maskinen framtill men det är ett litet tips!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons