Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-18, 17:43   #1
MsMoneypenny MsMoneypenny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 39
En kanske något dum fråga om symaskiner och dess förmåga att sy i trikå

Hej.

Jag ska förklara läget för er. Jag har tänkt att införskaffa mig en symaskin. Den ska vara bra och så, MEN. Egentligen skulle jag även vilja ha en overlock, men det känns ju lite överkurs för plånboken. Frågan är alltså: Finns det symaskiner med sömmar som kan hyfsat ersätta overlocksömmar? Kanske en lite dum fråga, och jag har hela tiden trott att jag har vetat svaret, men när jag sedan betänkte det, så insåg jag att nej, jag är inte alls säker.

Tilläggas kan att jag säkert hade kunnat ta reda på det här, om jag hade känt någon som hade en lite nyare symaskin, men det verkar som om alla i min bekantskapskrest kör omkring på äldre modeller, inklusive mig själv.

Tack och sånt.

MVH
MsMoneypenny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 18:58   #2
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Jag skulle svara Ja på den frågan =) Det finns symaskiner som har sömmar som kan agera overlocksömmar. Har själv några sådana på min pfaff 1024 som är en ganska enkel hobbymaskin =)
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 20:46   #3
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Instämmer i svaret. Innan jag köpte overlock sydde jag i många år trikå med vanlig maskin. Lite jobbigare eftersom man får klippa kanterna själv och inte lika många finurliga trikåsömmar såklart. Snygga dubbelstickningar kan man få med alla maskiner med en dubbelnål.
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 22:53   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Själv tycker jag att inte problemet ligger hos själva sömmarna, utan att vanliga symaskiner tenderar att sträcka ut trikåtyger speciellt såna som inte klarar att dra ihop sig jättebra igen efteråt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons