Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-26, 14:35   #1
karin_ karin_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 21
Spänne till amnings-bh

Är det någon på denna sida som vet var man kan hitta spännen till en amnings-bh? Jag har svårt att hitta rätt storlek på bh och tänkte därför ta en som jag redan har och göra om till amnings-bh. För att den ska fungera bra behöver ju kupan gå att knäppa loss och det är spännet mellan axelbandet och kupan jag är på jakt efter. Har letat både på nätet och i butiker i Stockholm men har inte hittat någonstans. Några tips på var det finns såna spännen?
karin_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 15:00   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Bra-makers Supply har: http://www.bramakerssupply.com/site2...pecialty+Clips Dock ligger det i Kanada.

Sew Sassy också, fast i USA då. http://www.sewsassy.com/BraProducts/...braclasps.html

Elingeria i Tyskland har också: http://www.elingeria.de/catalog/prod...roducts_id=332
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 15:52   #3
karin_ karin_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 21
Ja!!! Det är precis sådana jag menar men finns dom verkligen inte att få tag i i Sverige?
karin_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 16:09   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Röda tråden är det svenska stället som verkar vara bäst på sådana saker, men, de verkar inte ha (åtminstone inget som jag hittade). http://www.lgsomnad.com/ kan kanske ha det, men, då får du nog fråga hon som har det...
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 17:31   #5
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
åh vad bra att du frågade detta. Själv har jag köpt byxknäppen och tänkte att det kanske kunde funka i brist på annat.
Trodde faktiskt inte det fanns att köpa alls men det gör det då...vad bra. Fast de kunde ju gärna funnits i tygaffärerna här :-)
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 17:46   #6
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Den tyska sidan skickar dock väldigt snabbt och jag har bara hört postivt om dem. Faktiskt så brukar jag få sakerna snabbare när jag beställer från Tyskland eller Storbritannien än från Sverige.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 17:58   #7
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag kan ju inte tyska men endel går ju fatta ändå. Fast de verkar bara ha vita spännen...eller har jag fel?
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 18:08   #8
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Sajten finns på engelska. Du kan välja språk... Men, ja, tyvärr finns de bara i vitt där.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-26, 18:20   #9
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
kanske detta kan vara något

http://www.jonic-textil.se/catalog/i...74a9909dbec965
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 19:30   #10
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Kanske har du själv någon icke-passande amnings-BH att slakta? Eller har någon väninna som skall slänga sina efter avslutad amning? Läge för återanvändning av spännena!
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 19:32   #11
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Ytterligare ett tips kan ju vara att spana på jätterea hos Lindex, HM m.m. Där kan man ofta hitta en bh för 30-50 kronor, även amningsbh:ar. Behöver du bara spännena behöver det ju inte ens vara rätt storlek. (Lindex rear ut en massa just nu.)
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-29, 16:04   #12
karin_ karin_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 21
Tack för alla svar! Jag ska fundera över att beställa från Tyskland men problemet blir väl att portot är dyrare än spännena, ska lusläsa sidan först. Ska ta en tur till Lindex också och se om dom har något :-) Mailade förresten till http://www.lgsomnad.com/ som du tipsade om Jimpie men dom hade tyvärr inte heller.

I väntan på riktiga spännen sydde jag faktiskt dit likadana hakar som det är på axelbands-lösa bh men det blir lite klurigt eftersom de är gjorda för att sitta ordentligt= bökigt att knäppa loss kupan men det går.
karin_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-29, 16:54   #13
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
På något ställe hittade jag tips om att man kunde använda "bikinspännen", dvs sådana knäppsaker som sitter bak i ryggen på många modeller. (inte hakarna) Det kanske skulle kunna vara lättare att få tag på?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-24, 20:46   #14
karin_ karin_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 21
Det var ett tag sedan jag började på den här tråden men jag vill bara berätta hur det hela slutade. Jag bestämde mig till sist för att beställa på nätet och valde Sew Sassy eftersom dom hade svarta spännen. 12 par vardera av vita och svarta + porto gick på mindre än 100 kr, dessutom kom dom hem i brevlådan på ca 4 dagar!!! Kan starkt rekommenderas och bh:arna och linnena sitter perfekt!
karin_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-25, 07:28   #15
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Vad bra att det ordnade sig!
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons