Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-06, 19:35   #1
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
total symaskinsförvirrig

jag förstår om ni är trött på symaskinsfrågor. det är nog jag också.

MEN.

Jag var på symässan idag för att kolla på symaskiner.Hade siktet helt och hållet på pfaff så jag gick till deras montor och tyckte att 8000 (mässpris) var helt okej för deras Classic Style Home 2029. Men sen började jag kolla på andra märken och helt plötsligt stod jag framför en singer som kostar 6000 (8000 normalpris) med en miljon sömmar och jag blr så förvirrad.Alla andra försäljare jag pratade med som både sålde pfaff och andra märken sa att de bara var dyra.

Hur ska man tänka? Jag antar att alla har sitt märke som de gillar men hur vet man egentligen vad som är mest prisvärt? Har någon Classic Style och kan säga något om dem? Om jag köper den imorgon får jag fortfarande mässpris men jag funderar på om jag inte kan få något billigare ändå med samma funktioner. Jag är främst ute efter automatiska knapphål och att det är en bra maskin så klart.

Ledsen om det är lite förvirrat. Jag är förvirrad.
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 19:45   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Singer är absolut inget dåligt märke, men har du jämnfört med Janome också. Där kan du också få mycket maskin för pengarna och det är väldigt bra maskiner.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 19:54   #3
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
Jag var lite sent ute för min kompis ville kolla på overlocks också så när jag kom till Janome hade de börjat plocka ihop så det kändes inte som rätt läge att be om en demostration. Det intrycket jag har fått av dem är att de verkar lite plastiska och stora. Ska se om de har någon hemsida.
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 20:28   #4
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Det finns små smidiga modeller där också. Men har du ingen Janome återförsäljare i närheten där du bor? På hemsidan kan du se många modeller, men dom har ju ofta specialerbjudanden som bara finns i butikerna.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons