Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-20, 17:52   #16
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Berninan heter Funlock009DCC
Cover + Chain står det efter det.
Den har ej trippelsömmen, men den har enkel cover stitch fåll(den som ser ut som med tvillingnål)
en söm som heter flat fogsöm med cover stitch (det är denna jag menar)
Den syr även flat fogsöm med kedjesöm och kedjesöm med gummitråd för att få rynk, samt enkel kedjesömsfåll (för fina kantavslutningar)

denna symaskin är en nyhet, så det kanske då är den enda som finns på marknaden med denna typ av söm.

Jag köper faktiskt hellre denna som har den flata fogsömmen, än den som har trippelsömmen, för jag syr mest barnkläder och jag tror ändå den blir för bred på dessa.
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 18:05   #17
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Nu undrar jag om Bernina 1300MDC har de sömmarna du menar för den kostar inte så mycket mer om man beställer från danmark?
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-20, 18:31   #18
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Bustraden
Tror inte att den har det och sen är det ju en kombinerad maskin. Jag har redan en vanlig overlock.
Jag funderade från början att köpa en kombinerad men fick höra att det var mkt mer värt att köpa två separata istället för en kombinerad eftersom dom är omständiga att bygga om. Tydligen är inte det så mkt dyrare heller.
Jag har betalat 4800 för min overlock med rabatt dock. Annars går den på 5500, den andra går på 8000, det blir 13500, och den kombinerade gick på 13000 nånting. Så inom samma märke blir kostnaden ungefär samma. Jag har nu insett att jag nog vill ha två, tycker det är nog omständigt att byta mellan tvillingnål och vanlig nål i den andra maskinen
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-22, 22:13   #19
ManMade ManMade är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 23
PFAFF 4874 för 10 000:-

PFAFF 4874 hittar du för 669,74 pund = 9376 kronor!!! (Bätre pris än det hittar du inte) hos www.katsew.com Hade tänkt att köpa men ändrar mig och kommer att köpa en Janome 744D & en coverprov 1000CP istället. Är nybörjare med overlock och vill slippa mecket med att träom. Såg på en blogg (http://kokalal.blogspot.com/) att den sömmen jag tror du är ute efter får man med avisidan på täcksömmen med trillingsömmen dvs den sömmen katvig ofta har i arm/tröjskarven.
Lycka till med dinna maskin inköp

Senast redigerad av ManMade den 2007-08-22 klockan 22:16.
ManMade är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons