Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-17, 20:45   #1
Ilo Ilo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 71
Husqvarna Designer Topaz 20 - problem med brodyr

Hittade hit och hoppas någon kan hjälpa mig. Jag syr hellre än bra än så länge. Har en Husqvarna Designer Topas 20 och ska försöka mig på att brodera med den. Börjar lite smått med en text. Den syr hela första bokstavens höjd, ex A, men sen flyttar sig inte armen så den bildar bokstaven. Utan maskinen stannar på högsta punkten och sen tuggar den resten av bokstaven på samma ställe. Är det någon som har något tips som vad jag gör för fel, eller vad jag ska göra för att det ska gå lite bättre. Alla tips mottages tacksamt!!!

Tack på förhand
Ilo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 07:17   #2
mimmi64 mimmi64 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 23
Hej, är det den första gången du använder broderienheten?

I så fall kan det vara så att du inte har tagit bort den röda "plastbiten" på undersidan, den sitter som en spärr på undersidan.

Det står inte någonstans i instruktionerna om att den ska bort så det hade jag problem med när jag skulle börja brodera.

Annars så får du höra av dig till symaskinsförsäljaren, de vill ha nöjda kunder och hjälper gärna till.
Lycka till.
mimmi64 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 08:15   #3
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Inget direkt svar på frågan, men jag tänkte på detta med plastbiten. Jag hade också problem med det. Det stod på en lite lös lapp som var mer eller mindre medskickad att den skulle bort...inte i instruktionerna...
Men jag kunde inte ens komma in i broderierna innan den var borta. Det gick helt enkelt inte att kalibrera bågen. Så det verkar som att det är något annat som är fel för dig...
Jag har också den maskinen och har broderat rätt mycket och jag älskar den!!!! Hoppas det löser sig för dig snart!!!!
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-01, 19:26   #4
Ilo Ilo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 71
Tack för era svar. Jag skyller mitt hysteriska utbrott på gravidhormoner. Det var den lilla röda plastbiten som strulade, hittade lappen med den infon. Nu går allt strålande och jag ÄLSKAR min maskin. Nu är jag dock på jakt efter brodyrkort, men startar en egen tråd för det :-D
Ilo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons