Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-21, 08:24   #1
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Tull och liknande om du beställer från SMD?

Sitter och räknar på priser på janomes 1000cp. Min fråga är: ni som köpt från sewingmachinesdirect, hur mycket tull och liknande avgifter har ni åkt på?

Känns som ganska viktigt om det är mycket det handlar om....

Hoppas på snabbt svar för nu är jag så sugen på denna maskin och funderar på att ge mig själv den i en tidig julklapp....

Kanske t.o.m. att min käre man inte behöver ge mig något annat om det är ok att jag köper denna....(han kan inte förstå att man behöver fler än en maskin...)
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 08:50   #2
tk81 tk81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 99
jag åkte inte på tull och moms. man handlar ju inom eu och då åker man inte på det.
tk81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 09:13   #3
mika_ mika_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 97
Det är fri handel inom EU för varor och tjänster. Ingen tull och moms betalar du i det land du handlar i. Dvs i detta fall i UK. Har för mig att brittiska momsen, VAT, ligger på 17 % vilket redan är inkluderad i SMD:s priser.
mika_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 10:58   #4
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Hur är det med betalning?

Hur fungerar det med betalning till SMD? Är det bara kort som gäller eller kan man betala direkt till bank hos dem eller finns det "faktura"??

Ni som beställt och betalt med kort- kändes det säkert? Det är ju alltid en risk med kort över nätet....
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 12:00   #5
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag handlar och använder mitt kort flitigt över nätet. Men bara på ställen med säker korthantering, vilket i princip alla etablerade näthandlare har. Jag är inte det minsta orolig.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 12:45   #6
AsaJ AsaJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 88
Har handlat från sewingmachinesdirect två gånger och inte haft några som helst problem. Det som tillkommer är 35 pund i frakt och maskinen har då kommit inom en vecka. Har betalt med kort och det har gått bara bra, handlar ofta med kort på nätet och aldrig råkat ut för något.
AsaJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 14:04   #7
Jane_12 Jane_12 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 38
Hej,
Jag beställde en Janome CP1000 förra söndagen och i fredags stod paketet på verandan när jag kom hem. Enkelt och bra.I tisdags fick jag mail att paketet var avsänt och till mailet fanns en faktura bifogad där det framgick att jag betalt min beställning.
Jag betalade med ett betalkort och tycker inte att det var något konstigt med det. Se bara till att hänglåset syns upp i adressfältet, då ska det vara säkert. Jag föredrar dock att använda mitt betalkort i stället för mitt vanliga bankkort. Tycker att jag har bättre koll då jag får en räkning som ska betalas i stället för att det bara dras på mitt konto.
Inom Eu betalas ingen tull. Så länge företaget inte säljer för mer än 300.000 SEK (tror jag gränsen är)till Sverige betalas engelsk moms. Om ett företag säljer mycket på postorder till ett annat EUland ska de registrera sig och tillämpa momsen i leveranslandet.
I ett annat inlägg nämndes att de snart skulle höja priset. Min fundering är kan det bero på att vi är så flitiga att beställa så att de måste registrera sig i Sverige? Eller är det bara en allmän prisjustering?
Jane_12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 14:11   #8
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Jag tror att det var 380 kronor i frakt som man betalar och jag köpte två maskiner. Fick det i ett paket som vi bad om.
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons