Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-24, 14:07   #16
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har haft en Orchidea, så jag vet hur bra den är!

Jag har en Janome 350E nu, och den kostar 12,445,-
Föregångaren 300E kan Du få för 9,995,-

En beg kan Du säkert få ännu billigare.

Här kan Du läsa mer om dem och titta på priserna

http://www.pastellen.se
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-24, 17:12   #17
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Janome har en 300E för ca 11-12000 kr. Efterföljaren 350E kostar ca 14000 kr.

Dessa är rena broderimaskiner.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 12:26   #18
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Ååå va mycke de finns att välja på. Jag blir alldeles snurrig.

Som sagt jag e ju nöjd som bara den me sy delen på min orchidea och har köpt massor me roliga perssarfötter och program och sånt till så därför känns det inte som jag kommer få så mycke för min maskin när jag betalat så mycke utöver. Köpte den begagnad för 10.000kr och fick inte med nånting kul då. Troligtvis vill folk inte ge mer än 10.000kr för den med allt annat jag köpt eller?

Men så tänkte jag att om jag köper en sy/broderimaskin och försöker sälja min orchidea så vad är bäst för mig tro? Jag är låginkomsttagare och har alltid varit det. Har aldrig känt hur de varit att ha pengar över när räkningar och mat är betalt. Förutom när jag jobbat men då bara haft max 1000 kr över resten av månaden.Då har jag köpt mina andra maskiner på avbetalning när jag köpt maskinen i butik. Nu är jag arbetslös. Men intresset för att starta eget och göra nåt av min dröm finns alltid där.

Finns ju några laternativ:

* Ta lån på banken för att köpa en begagnad broderimaskin eller sy/broderimaskin med 1 års garanti och försöka betala av det. Billigare än att köpa ny i butik juh.

* Köpa ny i butik och få betala av i MÅNGA år.

* Köpa begagnad i butik med 1 års garanti och betala av.

Finns fler alternativ?

Har redan 3 maskiner: orchidea: broderi & symaskin, Janome täcksömsmaskin, Babylock overlock. Men visst tror nog en till maskin kan få plats om jag köper en ren broderimaskin. Den kan stå i hörnet av bordet där man ändå inte kan sitta och komma åt för att sy. För de enda man behöver göra me den är väl att byta tråd, ställa in broderi och sånna saker sen sköter den sig själv?

/Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 14:25   #19
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag skulle rekommendera dig att göra som Dahlia föreslog. Ha kvar Orchidean och köp en ren brodermaskin.Tror inte att du hittar någon i din prisklass som syr bättre än Orchidean. Har du dessutom massa roliga tillbehör till den så ska du nog tänka efter innan du säljer.

Är ju symässa nästa vecka så du borde ju kunna hitta något bra mässpris. Även symaskinshandlarna brukar ha bra avbetalningsvillkor på både begagnat och nytt. Jag köpte nyligen en begagnad designer 1 på räntfri avbetalning

Lycka till!
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-30, 09:13   #20
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Tack för er hjälp.

Jag tror jag satsar på en ren brodyrmaskin. Har ju plats för den. Nu är det bara pengarna som är problemet. Men skönt att veta vad man ska ha iaf.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons