Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-19, 06:41   #121
skylthaxan skylthaxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 61
Hej tjejer!

Hur och var ni signerar dem är upp till er. Jag kanske "gömmer" signeringen i själva motivet jag gjort. Vi får se.... Det kommer säkert upp bilder på blocken och på färdiga täcken eller vad det nu blir för allmän beskådan.Ska sy så det ryker under julledigheten. Jag har inte gjort
iordning alla block än men det blir mycket applikation... Mamma (Inger Blomberg)har gjort iordning alla blocken men de är inte färdigsydda än.Var på sykurs förra helgen där jag berättade om denna quilt. De andra deltagarna berättade om deras erfarenheter av "Vänskapsquiltar" som inte var så goda.De hade fått väldigt "oarbetade rutor" där det lös igenom att man ångrat sig och inte ville vara med. Jag hoppas det inte gäller denna quilt. Skulle någon känna att de har tagit sig vatten över huvudet.Säg till så får vi ordna det.Jag vill verkligen kunna få ihop ett fint alster av detta projekt och jag hoppas ni tycker och vill lika dant.Ha nu en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År och sy mycket/Skylthäxan.
skylthaxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-19, 11:35   #122
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Thumbs up

Vilket bra initiativ. Jag är med
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-19, 12:11   #123
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Hej - inte heller jag har börjat men nu är allt ut-tänkt o även här blir massor av applikationer.
Hittade äntligen "mellanblått" tyg (hur många färgnyanser finns egentligen ) på Stoff o Stil i Malmö. (underbar affär, där kan man stanna länge)
Applikationerna/blommorna kommer att vara i tyg bla från Stadsteaterns syatelje o jag ska skriva med en lapp om vilken föreställning just ditt tyg varit med i, kul att veta kanske ?
Ha en riktigt bra jul tjejer, med massor av tid för familj o syjobb !
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-19, 13:05   #124
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag har sju block klara, tänkt ut 3-4 till. Jag har gjort ytterligare tre block, men de blev jag inte helt nöjd med, en utav dem blev ganska bra men blev bara 9½", detta kan jag ju själv använda till annat.
Jag får mycket träning och erfarenheter och inspiration av detta och har roligt. Prestationskravet finns där dock.
Vi har olika erfarenheter och vana, men jag tror att vi alla kommer att göra så gott vi kan. Ser fram emot i februari då blocken ska börja komma. Spännande. Trist för dina sykompisar att de inte blev nöjda med de block de fick.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-20, 12:17   #125
KerstinA KerstinA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 9
Jodå, har konstaterat att det finns ett otal mellanblå nyanser..... och prestationsångesten dyker upp alltsom oftast! Men vi gör väl så gott vi kan och det är en skön avkoppling från julhysterin. Jag vill inte känna mig stressad i slutet på januari så jag har försökt vara rätt flitig, men nu får nog symaskinen julledigt ett litet tag.
Ha en riktigt skön jul och det ska bli himla kul att få se alla resultat!
KerstinA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 19:00   #126
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hur går det?

Hej alla vänskapstäcke sömmerskor! Jag bara undrar hur det går. Själv har jag det mesta med helgerna bakom mig nu...bara Ny Års supén kvar att planera. Så, jag passade på och klippte lite blommor för applikationer. Idag har jag lärt mig att man ska vara noga när man ritar av mallar....speciellt när det finns vänster och höger av samma blad! Det bliv några extra blad utklippt....ja, ja, kanske kan jag använda de på en annan applikation. Jag ska bort på semester 2 veckor nu, så jag försöker få så mycket som möjligt gjort, så jag inte kommer efter. Det ska bli spännande att se hur alla har gjort. Trevlig Helg på er allihopa och Gott Nytt År!
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 16:37   #127
Hizzan Hizzan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Hej! Jag har som vanligt varit sen i starten, men har äntligen kommit igång. Nu har jag fått 6 block klara, ska bara signera dem. Jag har inte så mycket vlisofix hemma så det blir nog inte så många fler block sydda förrens nästa vecka när jag varit iväg och handlat.
Hälsningar från ett snöigt Alunda
//Liselotte
Hizzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-31, 13:44   #128
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Här har det stått still

Det har inte hänt mycket sedan före jul, Sju block klara, och några till uttänkta. Jag får tid nästa vecka så då sätter jag igång igen. Ser fram emot att se vad ni andra hittat på.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-31, 15:28   #129
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Här har det inte hänt så mycket, skaffat bottentyg och lite till, hoppas jag har resten hemma redan. Jag har bestämt hur jag vill att mina block ska se ut och tänker sätta full fart efter helgerna, det blir tyvärr inte så mycket gjort mer än presenter dessa dagar. Jag lovar jag kommer att bli klar och väntar med spänning på era block.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 08:58   #130
Anni Anni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 101
Jag arbetar bäst under press! Sorligt men sant, har gått och funderat länge på vilka block jag ska sy men inte kunnat bestämma mig.Men nu går det inte att "vela" längre, måste sätta fart om jag ska hinna klart.Det blir en paperpiecing blomma och jag kommer att sy alla i samma mönster och färger.Bara man väl kommer igång så....... (ska bara slänga in lite tvätt, tömma diskmaskinen,städa kaninburen och äta frukost!)
Hälsn. Annika
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 09:07   #131
Asa812 Asa812 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 59
Jag började igår

och det blir applikationer här. en ruta är klar men vliesofixeet tog slut så jag måste vänta på att saqmbon köper nytt förhoppningsvis idag eller imorgon. jag är nog också en sån som jobbar bäst undet press .
Asa812 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 09:36   #132
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Känner för att "bikta" mig lite. Jag arbetar också bäst under stress och press. Men varför måste jag alltid skjuta på allt till senare.?

Sitter just och pustar ut efter julklappstillverkningen som också den gjordes i vild panik in i det sista....

Jag har köpt i mitt eget tycke då ett mellanblått tyg, men nu börjar jag tveka, är detta mellanblått , Hmmm ??

Nåja, det får lov att duga. Jag har vissa bilder i huvudet men jag har inte sytt ett stygn ännu.. Börjar känna lätt panik igen.. vi håller dessutom på att renovera övervåningen, det känns jättekul eftersom det handlar om mitt nya syrum, men det drar med sig en masa jobb också. Det är ju Janne som gör det mesta, men förjobbet är ju mitt - all sortering, bortplockning, och ffa kastning av skräp är ju mitt göra..

Jag har dock planer på att sätta igång med mina lappar i dagarna. Fast vissa pauser måste det få bli för jag har ju fått hem min brodermaskin..

Lycka till oss alla önskar jag!! :-)
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 09:41   #133
Anni Anni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 101
Jag tycker att det kommer att bli väldigt spännande att se alla dessa olika mellanblå nyanser!Tack och lov för att vi valde blått som bakrundsfärg, eftersom jag tycker att alla blå färger går bra ihop, det hade varit värre med t.ex.grönt.
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 10:32   #134
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
SKÖNT att höra att det inte bara är jag som är en slow-starter
Jag är ju inte bara mamma (ha ha ) utan även lönekontorist och vi har det inte så kul i dec + jan kan jag lova!
Men har snart gjort klar "grunden" till rutorna men har all applikation kvar - har skickat min gamla mor att handla vliselin......
Tycker inte att nån av oss ska ha prestationsångest - läser man alla inlägg så syns det lång väg att alla tycker detta är urkul o gör så gott man kan

Var vid gott mod - sykamrater !!
Hälsningar från kontrolluppgifts-slaven som längar hem till symaskinen
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-03, 18:25   #135
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Hej Tjejer!!

Nu behöver jag hjälp, jag har gjort en stor blomma som ska sys fast med satängstygn, nu har det visat sig att mitt mellanblå bottentyg drar ihopsig lite när jag syr fast blomman. Kan jag förhindra det eller är det ok att det blir så? Ska jag bara skära större botten rutor? Skulle det hjälpa om jag fäste bottentyget på något tex fryspapper? Jag har lagt ner mycket jobb på själva blommorna så det är inte ett alternativ att tänka om. //Malin J
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons