![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#91 |
|
Hej,hej alla swapare!
Jag testsyr och testsyr; har gjort fem nu efter middan! Vet inte vad jag ska ha alla till, har inte varit förkyld ens på ett halvår drygt...men de blir så fina! (jag kommer självklart att ge bort de när jag går hälsar på någon...) Det är himla kul att sy dem, jag tittar i min småtygbits-kasse och inser att det nog kan bli ett hundratal, hihi. Kram alla, ska bli kul att se alla fodralen samtidigt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
Citat:
Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
Hihi, hon har fått ett fodral av mej - med näsdukar!
(Symaskinen är ju upptagen hela tiden, det sitter en tant där och syr kassar och näsduksfodral...) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
Ursäkt
Jag förstår att det är jag som sänt in mina näsdukswaps för fort ,men tyvär Annette du skrev INGET datum på min adresslista ,så hur skulle jag gissa det,att det fanns ett start datum???Kristina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
Swapens regler står listade två gånger här i tråden. Men kanske alla regler ska skickas med när man anmäler sig? Kan ju vara bra till en annan gång det är swap att tänka på?
Något som inte kanske helt framgår som jag har tänkt på är att det inte tydligt framgår om näsdukar ska ligga i fodralet när man swapar eller ej. Men min tanke när jag drog igång intressefrågan i denna swap så är det tänkt att endast byta fodral. Lätta att sy och lätta att skicka med posten var min tanke ![]() Senast redigerad av MonikaW den 2008-09-09 klockan 05:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
Jag har tydligen
varit otydlig i reglerna. Och en bra ide är att i nästa swap skicka med reglerna för hur den skall genomföras. Jag tog för givet att man läste igenom hela tråden (där all info står) det brukar jag göra innan jag anmäler mej.
Kristina: Något startdatum finns inte annat än när tråden startade. Men däremot ett senaste anmälningsdatum och ett slutdatum=när alla skickar. Det är ingen fara att du skickade dina redan nu, men till en annan gång (för det hoppas jag att du vill vara med fler ggr) kanske man kan tänka på att läsa igenom hela tråden så att man inte missar info. Jag har ju faktiskt missat att skriv in den infon i sammanfattningen. Man är ju bara människa ![]() Monika: Jag tänkte nog som du att det är fodralen som skall skickas men det kan man ju faktiskt göra som man vill eller hur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Undrar lite över måtten på fodralet. När jag mäter det paket jag har hemma så fodras tyg mått 25x15. Det mått som Monika hade... vart köper man näsdukar till det fodralet och vilken storlek ska man rätta sig efter??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
Jag får i vanliga näsdukar i fodralet. Edet som jag köpt på ICA fungerar likaså Cien från Lidl.
Edet näsdukpaket är ca 5,5cm brett 10,5cm långt 2cm tjockt. det är alltså 15cm runt om och då tygbiten är 17cm så borde 2cm räcka till sömsmån. Senast redigerad av MonikaW den 2008-09-09 klockan 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
Kanske bilden gör det tydligare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
Jag har köpt helt vanliga pappersnäsdukar i 10-pack som jag har i mina fodral. Dom får plats utan problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#101 |
|
Ok, då måste jag hittat nåt extremt långa näsdukar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
Vad är det för mått på de näsdukspaket du har?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
Dom är nu när jag mäter 10,5x5,5 som du skrev. Men för att kunna sy av hörnen behöver tyget vara 25x15.
Eller så har jag fått tomtar på loftet ![]() Jag hade tomtar på loftet. Det klarnade efter en rök ![]() Senast redigerad av Delfintua den 2008-09-09 klockan 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
Så skönt att det klarnade
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
Så nu är mina fodral färdigsydda och väntar att få postas på måndag
![]() Ska bli kul att under nästa vecka 16:e-17:e få se bilder på alla näsduksfodral. Eller vad var det för datum bilden skulle in? Ahh.. hittade datumet nu. Det står torsdag 17:e september Men i min kalender är den 17:e en onsdag ![]() Senast redigerad av MonikaW den 2008-09-09 klockan 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:19.