Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-08, 15:38   #76
Rutis Rutis är inte uppkopplad

Packa upp, Packa upp
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 16:38   #77
Monia Monia är inte uppkopplad

Hur är det sitter sladden fast i maskinen? Jag hoppades kanske att man skulle kunna byta hela som man gör tex i Datorskärmen.
Jag sitter fortfarande på jobbet och vet inte om min har kommit än
Monia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 16:52   #78

På min maskin var kontakten gjuten och den sitter ihop med pedalen så den går inte att byta lätt. Det blir adapter för min del.
Gammal 2007-01-08, 17:54   #79
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Som gullum skrev så är strömsladden till 644D även den gjuten och sitter ihop med pedalen. Men jag vet inte om det gäller alla Janomes maskiner.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 19:02   #80

Woho! Det blir supersnyggt! Har bara testat den första sömen, men ändå!

Och hitills har den fungerar bättre och längre än när jag köpte maskin från danmark! Det verkar lovande detta!
Gammal 2007-01-08, 19:42   #81

Ohh.. vad avis jag är att du fått fart på din maskin. Har frågat min man och han säger att det är ok att bara byta kontakt. Å visst klirar det i fingrarna å man är så nyfiken på hur det blir.
Gammal 2007-01-08, 20:05   #82

Min maskin kom också idag!!! Avin låg och väntade när jag kom hem, så jag nattade dottern i en hast (fast mycket mys) och åkte och hämtade paketet. Som tur är har vårt utlämningsställe öppet till 20.00 Sladden gicka att byta, så nu har vi ingen sladd till DVD-spelaren Tyvärr så har lilltjejen feber och vaknade så jag får provsy imorgon. Men vi har klappat den och läst bruksanvisningen.
Gammal 2007-01-09, 06:44   #83

Ahh.. så din maskin hade alltså separat strömsladd. Så avis jag blir. Min strömsladd sitter ihop med sladden till pedalen Jag hoppas hoppas min adapter kommer idag.
Gammal 2007-01-09, 09:40   #84

Jag nämnde för en här på jobbet att jag väntar på min adapter varpå hon säger sig ha en hemma. Så hon är nu så gullig och kommer hit till jobbet med den senare idag så jag kan få låna den så länge jag behöver. Visst är det väl härligt att det finns så snälla människor så säg?!
Gammal 2007-01-09, 10:13   #85

Citat:
MonikaW skrev:
Jag nämnde för en här på jobbet att jag väntar på min adapter varpå hon säger sig ha en hemma. Så hon är nu så gullig och kommer hit till jobbet med den senare idag så jag kan få låna den så länge jag behöver. Visst är det väl härligt att det finns så snälla människor så säg?!
Så snällt!! Härligt att ha så trevliga människor omkring sig på jobbet

Jag blev väldigt glad när jag såg att det gick så lätt att byta sladd!!

Lycka till med "syandet".
Gammal 2007-01-09, 15:45   #86

Kompisen hitta inte kontakten och ingen låg i brevlådan heller när jag kom hem så jag tog fram avbitaren. Maskinen funkar fint.
Gammal 2007-01-09, 16:17   #87

Något som jag tycker om att sy men alltid funnit extremt tidskrävande är att rynka. Gissa om jag älskar min nya maskin och den gina rynkfoten?
Gammal 2007-01-09, 16:58   #88
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Lät som ett bra beslut Monika! Det är trots allt bättre att slippa hålla på med adapter!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-09, 18:15   #89
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Citat:
MonikaW skrev:
Ja oj vad jag kommer klappa å beundra om jag inte kan sätta igång direkt Men man är ju även nyfiken på hur den klarat frakten från England. Overlocken är trots sitt braiga pris det dyraste jag unnat bara mig själv sedan jag skaffade familj -99. Känns bra för själen måste jag säga.
Det där har jag också funderat på som uppföljare till min andra tråd, när man läser här verkar det som att många av er är lite försiktiga till att köpa grejer, medans jag som kille måste säga att jag visserligen överväger mina köp mycket (alltså kollar efter vad som är bäst o ger mest för pengarna osv) men jag har inga som helst bekymmer med att köpa det jag vill ha
Varför är det så att tjejer är så mycket försiktigare med sina hobbys och slantar? För en kille/man verkar det ju inte vara några som helst problem att köpa säg en båt, mc, bil, hyvel, dator, grävare och diverse annat som kostar massor med pengar men som min mamma hon har en asgammal symaskin, asgamla begagnade slalomskidor, jättegammal cykel, gammal bil osv men att köpa nyare prylar åt barnen går bra
Varför är det så? Tänker tjejer för mycket på andra och unnar inte sig själva något? Om ni nu tycker att det är kul att sy och vill ha en viss maskin för det och har pengarna så är det väl bara att köra på det =P
Går väl kanske någorlunda att förstå om man går bakåt i tiden ett tag till när kvinnorna jobbade i hemmet och mannen drog in pengarna så att säga, då var det väl "hans pengar", men nuförtiden har ju kvinnor sina egna pengar så varför inte spendera dem på något till en själv?

Monia: Din symaskin hade ju visst en apparatsladd säger du, vad var det för någon? Såg inte modellen i tråden, de andra verkar ju ha köpt 1000CP och 644D.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-09, 18:46   #90

Hum, jag brukar nog unna mig det jag vill ha... men just nu är jag mammaledig och har lite sämre med pengar än normalt så då håller jag lite hårdare i slantarna!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:31.