![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Nu kan I se mit färdiga täcke med Ditzy Donuts og hur jeg har quiltet, jeg har lagt bilder in i et album. /Hanne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej, en fråga innan jag börjar att sy några block. Är det okej med ett enfärgat tyg med vita prickar på? Tänkte att det är onödigt att sy några set för att sedan få veta att tyget inte håller sig inom reglerna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Jeg har skevet som eksempel , at det er OK, hvis et sort tyg har et lite hvidt mönster - det skriver jeg, fordi hvidt ikke er en af de färger, vi har valgt. Ock det er selvklart det samme med andra färger: Vi har vedtaget hovedfärgerne, og så må der gerne vara et mönster i, det kan vara prikker, små blommor el.a. mönster i afvigende färger. Hanne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Helt OK för min del Monika.
Men jag har en annan fråga, då jag har sytt med min overlock så blir det inte lika stor sömsmån och det betyder att mina block är 25 x 25 cm. Vill ej skära ner dem utan att de skulle den kunna göra som får dem. Hoppas det är okej för er andra. Skulle gärna vilja veta vad ni tycker så jag vet om jag kan skicka dem eller om jag skall skära ner dem till 23,5. Kram från Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hvis man kan skära blocken til 23½ x 23½ cm utan man skär bort noget af mönsteret, altså skär ind i "donut'en", så er det OK for mig, at en block måler 25 x 25 cm..
Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Så nu fick jag lite tid för mig själv idag och har suttit två timmar och fått till två set med Ditzy Donuts
![]() Jag kommer inte skära ner mina block till 23½ cm då jag endast har inch linjaler och är rädd att skära bort för mycket. Hoppas att det är okej för er?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hvad er målene på dine block i inch?
Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
De block jag sytt nu har fått slutmåtten 14"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Det er jo meningen, at dine block skal sys tilsammen med de block, som vi andra syr. Hvis du regner i inch, så må slutmåtten vara 9,25 inch incl. sömsmån. Hanne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nej det var jag som höll linjalen upp och ner
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
Hanne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
Citat:
![]() Senast redigerad av MonikaW den 2008-03-07 klockan 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
Citat:
Monika, mina block är 25x25 cm och jag tänker inte skära dem av samma skäl som du säger, är rädd att jag skär för mycket då. det är inget problem eftersom man ändå inte skär i donuten. Vad jag förstår så kan du skicka dem utan att skära ner dem. Det räcker med att du jämnar till dem längst ut. Kram från Ingrid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Det er OK for mig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Hej på er!
Har varit inne och läst om er swap ett tag nu och undrar om det är försent att anmäla sig på? Har idag provat på att sy en donut och det var ju riktigt kul. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.