![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
|
Var hittade du den adaptern? Jag har en som jag gjort själv, men en köpt kanske är lite "elegantare" för de apparater där det inte bara är att antingen ha en svenska apparatsladd (15-20 kronor om man inte har någon över från något annat) eller byta stickpropp (också runt 20 kr).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
Jag köpt den på "The English Shop" i Söderhallarna i Stockholm enligt tips tidigare i tråden. De hade alla möjliga varianter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
Jag hade tänkt att bara byta ut elkontakten till en vanlig som vi har här i sverige men det kanske är dumt av någon anledning? Hur har alla ni andra gjort som köpt maskin från samma ställe eller från england? Vore bra att veta om jag borde åka 15 mil för att köpa en kontakt eller om det är lika bra att byta till "vanlig"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
Engelska kontakter är väldigt ofta INTE gjutna på sladden, så det är bara att skruva bort dem och sätta på en svensk. Jag har köpt ganska många apparater av olika slag i/från England, och det är faktiskt bara 2 av kanske 20-30 grejor som haft "fast" kontakt, och det var så'na där små nätaggregat/transformatorer.
De 2 symaskiner jag har köpt har inte haft fastgjuten kontakt. Har de det kan man ju kapa sladden, men om det tar emot är ju adapter bra! Jag har gjort en själv med engelskt skarvuttag och svensk stickpropp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
Ja så till vida det inte är en gjuten kontakt så känner jag mig inte lika orolig. Då skruvar jag bara
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
69 kr låter ju helt OK om man ändå är där. För andra kanske detta kan vara ett alternativ:
http://cgi.ebay.co.uk/MAINS-WALL-PLU...QQcmdZViewItem Tillägg: Wow! Bara £1.80 i porto hit! Så 40 kr sammanlagt! Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2007-01-06 klockan 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
Tack för länken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
Jag köper en jag också! Den är snyggare än den jag gjort (spelar roll...) och så har jag inte alltid järnkoll på var den rackaren håller hus eftersom jag använder den så sällan... (ja, mitt ordningssinne lämnar mycket att önska!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
Ja är den inte gjuten så skruvar jag gärna, men man vågar ju inte sitta hemma å inte ha en adapter om den är gjuten! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
Tänkte beställa en adapter för säkerhets skull. Hur funkar det med E-baybetalning???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
På Janome 644D så är kontakten gjuten men det går bra att klippa av sladden och montera en ny. Ska inte vara något problem med garantin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Den eBaysäljare jag länakde till tar PayPal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
Hur fungerar det med PayPal? Novis på "näthandel" som du märker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
Har diskuterats då och då här. Tillexempel här: http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=6889
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.