![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#46 |
|
Jag tycker att vi kan vara 16 st, men då måste vi ha god tid på oss. Vi har ju olika mycket tid till övers för skapandet, om man syr ett block i veckan, blir det 16 veckor,och då är vi någonstans i mitten av juli, om man räknar från 30 mars, som kan vara sista anmälningsdag. Tycker ni att det är lagom, 4 månader eller behövs längre/kortare tid?
10" färdigt block, alltså 10½" block med sömsmån kan vara lagom. Hus är roliga, de kan varieras och friheten blir större när det gäller tekniker. Jag är också förtjust i Hannes block, det är vackert med en helhet,så jag kan inte bestämma mig. Här är ett husblock som är ganska enkelt. http://www.debbiemumm.com/20th/feb06/ Det finns många fina husblock i boken Hanne ref till 501 Quiltblocks, 12 st variationer. |
![]() |
![]() |
#47 |
|
Jag har inget jobb just nu och har dagarna till övers för att sy (ganska lyxigt faktiskt) så för min skull behöver det inte vara så lång sytid för blocken. Men vi har ju faktiskt olika förutsättningar så här får vi känna av hur de flesta vill göra. Det enda önskemål jag har är att vi inte ska vara klara i slutet av maj, början av juni eftersom vi ska flytta då och har på känn att få iväg block just då inte kommer att funka så bra för mig.
|
![]() |
![]() |
#48 |
|
Christina
Jeg er enig. Flere end 16 er for mange. Vil du passe på, at der ikke bliver flere? Men jeg tror, vi skal bestemme tema eller block nu, så interesserede kan se, hvad de er med i. Så i dag vil jeg hoppas, at I alle melder ind, hvad I mener? |
![]() |
![]() |
#49 |
|
Vi är nio för tillfället, om alla fortfarande är intresserade. Jag kan hålla reda på antalet och säga till när vi är tillräckligt många.
Hus är min favorit hittills just för att det går att variera så mycket. 10 inch skulle vara ett bra format till att få ihop ett täcke och det blir inte superpilligt att sy blocken (om man nu inte vill det). Tekniken tycker jag ska vara fri - alla är kanske inte sålda på paper piecing? Så tycker jag och är nyfiken på vad andra tänker... ![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
Ni vet väl att ni kan göra ett inlägg där man kan rösta, om ni nu inte resonerar er fram. Bara som ett tips.
|
![]() |
![]() |
#51 |
|
Jag håller med om att 16 bör vara en maxgräns. Jag har också tid över, då jag är heltidssjukskriven för en längre tid framöver och har det också "lyxigt" på så sätt att jag kan ägna mig åt skapandet när hälsan tillåter, barnen är utflygna så mina dagar är mina egna.
Den längre tiden gör dock att det inte blir någon tidspress och att man i lugn och ro kan sy blocken. Om man blir färdig tidigare, kan man ju skicka blocken då eller vänta på tidsfristens utgång. Det är bättre att ha för lång tid än för kort tid på sig. Jag har problem med stress och kan bli stressad av att ha tidspress inpå mig, så jag skulle vilja ha 4 månader även om jag troligtvis kommer att bli klar tidigare. |
![]() |
![]() |
#52 |
|
Om vi ska vara 16st så måste jag ha 4månader på mig. Jag har ett handikapp i min högra hand och kan inte skära mer än ett block i veckan, Ibland när värken blir alltför svår inga alls. Det var därför som jag tyckte att tolv var mer lagom. Jag vill gärna vara med, men blir det kortare tid så kan jag tyvärr inte vara med
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
Fyra månader och "fria" husblock. Då vill jag vara med!
|
![]() |
![]() |
#54 |
|
4 månader låter bra. Fria husblock är perfekt. Tänk vilken härlig variation det blir på konstverket. Ja, jag kallar det konstverk för det är ju det alla små block är.
ElisabethS |
![]() |
![]() |
#55 |
|
10 inch är det 25centimer? för det är i såfall en bra storlek. Husblock verkar ju finnas i massor och det skulle ju vara jättefint med 16 olika hus.
|
![]() |
![]() |
#56 |
|
10 inch er helt nøjagtigt 25,4 cm. Dertil skal lægges sømrum (hvad hedder det på svensk?)
Det er en god størrelse. Jeg er også enig i 4 måneder og gerne husblock. Fri teknik. |
![]() |
![]() |
#57 |
|
Jag tycker också 16 block blir bra. Fyra månader skulle bli bra tycker jag så man inte blir stressad på slutet ifall att våren kanske äntligen kommer och man vill vara ute lite också. Kände mig lite tveksam till husblock först men nu när jag tittat runt lite så tror jag att det blir jättebra.
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
Jag kan inte hålla mig...jag vill också vara med om det är husblock och 4 månaders sy tid.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
sömsmån heter det på svenska. om blocken ska vara på 10" måste jag sy dom så dom blir 25,4cm då?
|
![]() |
![]() |
#60 |
|
Ja, det er rigtig, Det er jo vigtigt, at de passer sammen. Husk Sömsmån skal lægges til.
|
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:25.