Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-17, 16:32   #46
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Ja, med tanke på den tidigare diskussionen i denna tråd kanske jag skulle göra lite avbön och gå dit och kika
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 16:42   #47
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
För övrigt

Så fick jag mina tyger från Fabricshack igår. De hade "knöt" ner 9 yards i ett kuvert, med frakt betalade jag $55. Nästan alla tyger var i den nyans jag ville, ett var tyvärr lite för grönt. Men det gav mersmak, så jag är sugen på att beställa mer.

Jag beställde den 9 oktober och fick tygerna igår. Den 6 oktober beställde jag från en firma i Sverige och de ligger sedan i går på Ica. Det är inte firmans fel, men posten är sååååå långsamma.
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-23, 10:52   #48
Fru_Julin Fru_Julin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 25
Jag inhandlar mina flesta tyger på Pastellen på söder i Gävle, där de kostar från 99 & uppåt

har även hittat fynd på Olsons tyger i gävle
Fru_Julin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-23, 12:38   #49
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har också handlat på Pastellen och Olssons tyger ibland. Tyvärr kostar resan 200 kr för ett dagkort när man ska till Gävle och efter nyår ska det visst bli ännu dyrare att åka med X-trafik.
Det är väl också närheten eller icke närheten till en quiltaffär som styr ens köp.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-23, 15:00   #50
flora flora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 6
tygpriser

Hej!
Vill lägga mig i samtalet om priser på quilttyger trots att jag själv säljer tyger, vad mm. Det finns något som heter frakt, moms och tull. Dessa kostnader kommer jag inte undan och hamnar inte i min egen ficka. Visst är det konstigt att först betala tull och sedan moms på både varan, frakten och tullen. Kanske de stora butikerna kan få andra villkor än de små butikerna- inget jag vet något om.

Yvonne Göranson
flora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-23, 15:07   #51
-Emelie -Emelie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 50
Re: För övrigt

Citat:
kaviar skrev:
Så fick jag mina tyger från Fabricshack igår. De hade "knöt" ner 9 yards i ett kuvert, med frakt betalade jag $55. Nästan alla tyger var i den nyans jag ville, ett var tyvärr lite för grönt. Men det gav mersmak, så jag är sugen på att beställa mer.

Jag beställde den 9 oktober och fick tygerna igår. Den 6 oktober beställde jag från en firma i Sverige och de ligger sedan i går på Ica. Det är inte firmans fel, men posten är sååååå långsamma.
Åh, vad jag blir sugen!!! Måste skicka efter före jul iaf...
-Emelie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-23, 16:35   #52
Anjan Anjan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 19
Intressant diskussion. Jag blev också så inspirerad att beställa från Fabric Shack att jag gjorde det i fredags kväll. Paketet kom redan idag tisdag! Jag har inte hämtat det än, men snacka om snabb leverans! Och billigare än på stan. Jag har ingen bra tygbutik i närheten, så jag passar på att köpa tyg på resor och beställer på webben. Det här är dock första gången jag beställt från USA.
Anjan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons