![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Nyservad maskin som ändå inte fungerar - Besviken
sitter här och är både besviken och irriterad över att min maskin inte vill fungera bra.
den hade stått ett bra tag pga att den inte ville sy bra. tog mej i kragen och lämnade in den på service. när jag lämnade in den så kom jag å butiken överens om att de skulle kolla på den och sen ringa mej om ett kostnadsförslag för skulle det kosta för mycke då tänkte jag köpa en ny istället. tiden går å jag tänker att oj vad lång tid de behöver ha på sej då, går dit och frågar varför de inte hört av sej å får då veta att maskinen är klar och att rep gick på 950kr. tänkte protestera och det såg nog butiksbiträdet och började köra snacket om att nu hade jag en bra maskin värd minst 2,500kr, jasså ?????? svarade jag och undrade om jag skulle få så mycke om jag bytte upp mej. neeej men sälj den privat så får du alla gånger ut så mycke. tog min maskin å gick. detta var för 2 v sen. igår när jag skulle sy så är den som förr, den knastrar och stör tv,n och annan elutrustning(radio etc)symaskins lampan började blinka och maskinen sa poff, slet ur sladden och efter en stund provade jag igen och då funkade den men knastrar och sömmarna blir hur som helst ibland syr den sick-sack mitt i en raksöm. övertråden ligger i ögglor på undersidan, övertråden går av(trots att jag försökt ändra spänningen)den spolar löst mm. varför kollade de inte upp allt jag anmärkte på????????? så nu har jag fått klaga å det känns lite lite bättre, tack för att ni lyssnade. sen några frågor: Vad tycker ni jag ska göra? ska jag lämna den hos dom igen? el slänga maskinen? vad kan jag kräva av butiken som reparerade/servade den? hittar inte kvittot, kan jag ändå gå tillbaka(om jag nu gör det)? hur skulle ni ha agerat? maskinen är en husquarna optima 120 (säkert 30år el mer) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.