![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#31 |
|
Kan man sy hexagoner på maskin? jag är urusel på handsömnad. finns det någon bild på en hexagon? får liksom ingen bild av hur man kan sy de blocken.
christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
Citat:
![]() ÅsaS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
Citat:
Målet ska vara 20 cm fra kant til kant + sömsmån (sømrum på dansk), hvis vi välgar sekskantet, og likadan, hvis vi välgar kvadratisk. /Hanne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
jag hade helst velat ha fyrkantigt...
...men vill ingen annan det så funkar sexkantigt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
Ja, man kan sy hexagons på maskine. Her et link, det er ikke hjerter, men stjerner, der kan I se, hur man syr hexagons på maskin.
http://www.quilterscache.com/H/Hexagon&StarBlock.html Lise Bergene & Annie Eikenes har lavet en bok: "Patchworkidéer og quiltning", hvor der er mange olika mönstre med hjerter, syet på maskin, så kan man selv lave backgrund, så det passer med en hexagon. Jeg skal se, om jeg kan finde andet. /Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
Re: jag hade helst velat ha fyrkantigt...
Citat:
ÅsaS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
Jag tror jag står över om det blir hexagoner. Det ser jätterloligt ut men orkar inte lära mig något nytt just nu.
Hälsnigar Christina |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
Det er selvklart, at hvis flertallet vil fyrkantet, så blir det så!
Men man kan jo också applikera hjerter på en hexagon! /Hanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
jag ändrar mig, kör på hexagoner. det är som du skriver möjligt att göra applikationer och även pp hjärtan. jag är med, det är ju så roligt det här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
|
![]() Va kul! Jag vill gärna vara med. Har följt höstswapen på nätet, och ser fram emot att delta "live".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
Absolut kvadrater för mej med ! Känner mig för osäker på hexagoner o då tar det så lång tid att få kläm på allt att det kanske förtar skaparglädjen.
Men Hanne - kan inte du ha en liten "kurs" /tipsa om sidor mm/ om hexagoner så kan vi ovana träna lite o så kör vi det nästa gång när vi är bättre förberedda ? För det är ju alltid kul att lära nytt , eller hur |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
Oj, swap igen
![]() Jag är också intresserad av att vara med ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
Jag röstar också på hexagoner, men kanske finns det tillräkligt många intresserade att ha med bägge block sorter. Så byter man med de som gör samma sorts block.
Rae: |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
Hexagoner vågar jag mig inte på ännu men kanske man kan göra en omröstning på hexagoner eller kvadrater eller helt enkelt göra som Rae föreslår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.