Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-06, 14:51   #31
skymningsnymf skymningsnymf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
Clirka

det som känns mest trist med hela den här tråden är väl att trådstartaren inte själv bemödade sig med att kontakta/maila Clirka så att hon kunde få försvara/förklara sig. rätta mig om jag har fel.

jag tycker det är väldigt intressant att få följa hur en kreation blir till, hela processen från de första skisserna på plagget, till det färdiga resultatet samt hur man väljer att presentera/paketera sitt verk


/Alexandra Månälva
skymningsnymf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 14:52   #32
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
Thumbs up Stå på dig Clirka

Jag förstår verkligen varför du har lagt upp bilderna, det är en stor skillnad på att se kläder på en prov docka än ett "levande-sammanhang" & jag tycker det senare är mycket mer intressant.
Men olika människor lägger ut sina bilder på den här sidan av olika anledningar, några vill visa hur duktiga de är på att sy raksöm & andra för att de vill förmedla sin kännsla de får av det som de skapar. Jag tycker att alla ska få plats.

& du har DESSUTOM lagt upp båda former av bilder så det borde ju egentligen vara det bästa sättet att göra alla nöjda.

det har tidigare funnits en diskussion om konstruktiv kritik....
vet inte omjag tycker detta passar in där... känns mest som pajkastning.
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 15:07   #33
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
precis som la_lune skriver så är det känslan till kläderna som jag vill förmedla. Albumet heter ju faktist MODE-bilder och jag tycker att mode och sömnad står varandra väldigt nära, men det verkar inte som att alla ser det så.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 15:41   #34
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag tycker inte att bilderna är stötande på något sätt. Fräscha och ungdomliga. Skillanden mellam dessa bilder och de förra (som togs bort) är himmelsvid tycker jag.
Tycker jag som också är tant.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 15:50   #35
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Det jag har fått höra om dessa bilder som togs bort(har inte sett dem) var att de visade nakenhet(nån underbyst korsett) och om man tittar på mina bilder så finns det inget sånt. Vad man sen läser in i mina bilder tror jag säger mer om en själv än vad det gör om bilderna.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 16:03   #36
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ja, jisses! De här bilderna har ju VÄLDIGT lite att göra med de som togs bort! I synnerhet som de, som redan, finns med som rena plaggbilder också! Jag tycker det gör jätteskillnad för min del!
Vi måste låta unga tjejer få uttrycka sig, även om vi inte alltid gillar det de "säger"! Tjejer trycks ner så det räcker ändå!
Jag är fortfarande tveksam till om det här är rätt ställe för bilderna, men jag tycker du har gjort ett mycket bra jobb, Johanna!! Modellerna också!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 17:16   #37
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Bra Åsa!
Håller med dig.Jag är också lite tveksam om det är rätta stället för bilderna men visst har Johanna gjort ett kanonjobb.
Jag fyller 38 år nästa gång och det är i dessa situationer som jag känner mig gammal och tråkig. Annars är jag inte äldre än för 15 år sedan.
Och unga tjejer ska uppmuntras.
Jag sorterar hårt när jag köper kläder till min 5 åriga tjej. Jag protesterade i affären för några år sedan när Tippy sålde byxor där det stod BAD GIRL på ändan.Jag har inte handlat ett plagg där sedan dess. Expediten tyckte att det var OK med den texten men min tös ska inte ha det.
Kramar Tina
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 17:29   #38
sockerplinga sockerplinga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 38
Citat:
Clirka skrev:
Anledningen till att det inte är så mycket förklarat om mitt projekt arbete är att om jag ska förklara allt så skulle det behövas c:a 4 a4 sidor med text och jag tänkte att om någon undra något så skulle de bara fråga mig
Jag tror inte att folk vill se 4 st A4 sidor där du förklarat ditt projekt, men när jag tittade på bilderna så stog det ingenting. (Dom som det disskuteras just nu).
Jag tror att det skulle kunna vara bra om man skrev att "det här är klänningen jag gjorde som pa-arbete" och vem modellen är.

Jag har pratat med en kvinna, som trodde att du ev kunde vara fotografen, för det är ju snygga bilder, men när det inte stog nånting, då kanske man blir lite fundersam.
Även fast det är Sysidan.se, så...

Det är inte alltid lätt att veta....
sockerplinga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-06, 20:00   #39
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Jag har nu skrivit till vem som är på bilderna och vilka som har fotograferat, så undrar någon över det är det bara att läsa under förklaringen av albumet.
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-07, 10:28   #40
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Vi behöver fler mödrar som dig, Frideborg! Själv är jag sexton och rasar redan mot det sjuka klädidealet som många unga inte ens tänker till över innan de köper, bara för att det är mode (har speciella mysbyxor med text över baken i stil med "Angel" i åtanke). Detta med att "märka" barnen med Bad Girl, Angel, Sexy Babe et c bidrar bara till att rasera det som FI kämpar för, nämligen ett samhälle där kvinnan vågar vara sig själv, ostämplad.

Lite offtopicvarning på detta men jag hoppas att ingen tar illa upp
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-07, 11:33   #41
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Snygga kläder, snygga bilder - och kul att få se bilder både på enbart kläderna, och kläderna i sammanhang.

Om folk verkligen har problem med bilderna för att de inte tycker att de har tillräckligt med sömnad att göra, då är det ju underligt att det aldrig är någon som klagar när det läggs upp bilder på smycken och annat, som väl har ännu mindre med sömnad att göra..?

Naturligtvis ska man få säga vad man tycker - det vore ju väldigt trist om ingen uttryckte sina tankar, eller om alla tyckte likadant. Men jag tycker det är viktigt att man säger vad man verkligen menar.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-07, 13:24   #42
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
hör inte mode och klädsömnad ihop?!
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-10, 17:31   #43
momo momo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 3
haha min mormor har byxor där det står "Foxy" på
momo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-12, 00:09   #44
Clirka Clirka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 20
Citat:
momo skrev:
haha min mormor har byxor där det står "Foxy" på
Hehe tuff mormor
Clirka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-12, 10:43   #45
momo momo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 3
Citat:
Clirka skrev:
Hehe tuff mormor
haha fast hon visste inte vad det betydde, hon tyckte dom va bekväma bara, men ändå :P
momo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons