Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-02, 18:13   #391
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
Hej allesammans... en väldigt lång tråd detta.
Har läst lite här och där och det går upp och ned i tonerna....

Hursomhelst...det hela är väl utagerat nu och livet går vidare.

Väldigt nyfiken på att se något färdigt alster, där alla blocken är sammanfogade. Kanske man ska haka på nästa gång en byteskedja startar.

Eller har någon redan lagt ut någon bild i sina album ?

Hälsningar Mikael
Mikael är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-02, 18:47   #392
barwin barwin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 278
Jag har lagt ut ett "utkast" i mitt album. Funderar på att sy ihop långa "vägar" och kvilta. Sedan sy ihop vägarna till ett täcke och kanta. På det viset blir det lite mer lätthanterligt.
barwin är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-02, 19:02   #393
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Väldigt nyfiken på att se något färdigt alster, där alla blocken är sammanfogade. Kanske man ska haka på nästa gång en byteskedja startar.

Hälsningar Mikael [/B][/QUOTE]

Hej Mikael.
Nyfikna på hur det kommer att se ut det är vi nog alla som har varit med & bytt block.
Och ta chansen och var med nåon gång, det är så himla skoj. För mig som var helt novis på detta har lärt mig massor på vägen.
Ia
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-02, 20:57   #394
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 20
Ni får känna er hur påhoppade ni vill. Ni som deltagit i den här klappjakten, kan därför inte ursäkta ert dåliga uppförande, eller ursäkta sig med vare sig att ämnet är utagerat, eller något annat dåligt som ni nu anfört.

Mitt råd är fortfarande skall man kasta sten, skall man se till att man inte själv sitter i glashus! Därav mitt påpekande att flera av er som haft synpunkter på vår drabbade medmänniska, har själva levererat block som kräver en arbetsinsats från mitt håll, om de skall kunna användas till något som skall kunna tvättas, eller för den delen monteras ihop. Ni har utgått ifrån att det är någon annan som skall göra den arbetsinsats som ni själva åtgit er att göra! Är det något bättre än att inte leverera blocken i tid? De som deltagit i klappjakten och levererat defekta block är också det som skall ta åt sig av det jag skriver! - Inga andra!

Ni som uppfört er dåligt, skall inte tro att anfall är bästa försvar!Tro inte att ni kan manipulera med sanningen till att det är jag som är boven i dramat, det är ni själva som är det och JAG tänker inte be om ursäkt för att ni inte kunnat uppföra er som man hade kunnat förvänta sig av vuxna människor! Är det en vänskapsquilt så är det!That´s it!
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-03, 00:38   #395
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 20
Citat:
Birgitta-L skrev:
Egentligen skulle man inte bry sig om vissa inlägg - precis som du säger Gun, men ... Jag, säkert Du och de flesta andra i ringen har nog råkat ut för olika saker - bra som olyckliga, tragiska dödsfall som positiva födelser/möten på livets väg. Det ska vi alla ta hänsyn till - .
Vad jag dock aldrig kommer att acceptera är att bli utskälld o förolämpad varken på nätet eller annan stans - av en medmänniska - för en VÄNskapskvilt.

S-t samma !! JAG är glad för att jag var med i denna ringen, för alla fina block jag fått , för all kraft och skaparglädje de utstrålar ! Även om de kanske inte alla - inte mina heller - är så perfekta som tydligen önskas. Det att vi ska ursäkta o ha överseende med personers liv gäller tydligen inte sömmnad, hrmmmmm

Hoppas inte din kommentar - gun - har lyckats ta slut på våra (som jag hoppas) kommande projekt, genom elaka kommentarer.
// Birgitta Lindström

Du och dina gelikar är lika goda kålsupare! Dina kommentarer är sannerligen inte vänliga, de är precis lika ovänliga som det som använts i det här drevet, som t.o.m. inte dragit sig för att fabricera rena rama lögner om denna människa som ni hängt ut i forumet. Det som är mest beklagansvärt i det här fallet är att hennes verkliga namn florerat runt! Det om något vittnar om att ett lågvattenmärke har överträtts och därför anser jag inte heller att jag behöver omforma orden. Jag använder mig helt enkelt av samma metod som ni själv utsatt henne för,inget annat!


Jag skulle inget ha sagt om ni fört denna diskussion i era privata mailboxar, därför att då hade forumet varit förskonade ifrån er skit! Men just att ni hängt ut det i formet, gör att det vänder sig i magen på mig! Ni är fullständigt utan moral och med hänsyn till vad ni bemött mina protester med är ni dessutom förljugna hycklare!

Sedan vore det mer än önskvärt om ni kunde hålla er till sakämnet som faktistkt handlade om klappjakten, som funnits på det här forumet och som sannerligen inte gjort någon vettig människa glad att behöva läsa, eftersom den varit både osaklig och osmaklig! Det är av samma anledning som jag har poängterat att ni sannerligen inte skall sitta och klappa er för brösten,därför att ni har själva brustit,genom att ni inte heller uppfyllt era åtaganden! - Good luck till dina omoraliska referensramar, akta bara så att du inte slår dig när du trillar ner från dina höga hästar!

- Du och några andra här har verkligen fått mig att få avsmak för allt vad det här forumet i övrigt av positiv anda och entusiam har haft att erbjuda, där man verkligen har kunnat bjuda på sig själv! Du och dina kålsupare har fått mig att fullständigt tappa lusten till fortsatt deltagande i det här forumet!
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-03, 01:04   #396
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 20
Du skall inte heller ge dig på mig, utan att ha läst igenom VAD det är jag har skrivit! LÄS vad jag har reagerat emot och det är klappjakten, som funnits på forumet där man t.o.m konstruerat egna sanningar, när de verkliga sanningarna inte har räckt till!

Ta din näsduk och snörvla på istället för att belägga mig med ord jag aldrig har uttryckt!

Vart har du kunnat läsa dig till att jag inte varit glad åt blockens mångfald? - En hel del av dem är dessutom välarbetade och det känner de mycket väl till själva också.- Märk väl att jag har inte ens skrivit vilka som levererat block som inte varit tillfyllest!

Bekymrad har jag dock varit i tidigare inlägg, eftersom en del haft så bråttom, att jag nu själv måste lägga ner tid och arbete för att kunna göra något av blocken. - Men jag förstår att även det är förlåtet, det är bara den här "eländiga" människan som pga privata skäl inte har kunnat leverera blocken i tid som skall hägnas ut,i en dels ögon!

Oh,ja, och så det verkliga svarta fåret i sammanhanget, som inte bara jamsat med de här i drevet = JAG!
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-03, 06:30   #397
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Ok - har lagt ner ca 15 min på att läsa dina inlägg. Tänker inte gå i svaromål - vi kan alla tänka själva
Punkt
Birgitta-L är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-03, 07:53   #398
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
BRAVO, Birgitta!
Hanne
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-03, 07:57   #399
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 20
Ja, visst kan vi det! - det ni ägnat er åt är höjden av elände och har inget med en vänskapsquilt att göra!

Men hade du lagt ner samma svada på ditt block, Birgitta, som du lagt ner på forumet hade kanske ditt block t.ex. varit signerat, som det också stipulerades!
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-10-03, 09:45   #400
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Diskussionen stängs

Vi stänger denna diskussion nu, vänskasquilten verkar vara klar. Det har varit lite upp och ner i slutet på diskussionen men som det är nu så känns det bäst att stänga den, då den är lång och inläggen berör mest förfarandet kring just denna vänskapsquilt.

Hoppas på fler framöver.

Mvh Ulrika
ulindh är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons