![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#376 |
|
Jag har inte varit inloggad på ett bra tag - dvs redan när det stod klart att det sista blocket inte kunde levereras i tid. Inte vet jag hur ni har det ställt kära damer i detta quitgäng, som lyckats skriva sida upp och sida ner, där det blivit allt hätskare tongångar. Där ni dragit upp himmel och helvete bara för att EN av våra i denna vänskapsquilt, fått så mycket personliga problem, att hon inte kunde leverera dessa tyglappar i tid. Det hela verkar minst sagt hysteriskt.Det enda fnuttiga blocket hade ni kunna lämna plats för och sytt dit när det kommit om det nu verkligen brunnit i baken på er! - Vad som är mest ledsamt med det hela är att hon själv har meddelat via forumet, att hon verkligen var ledsen och beklagade,att hon inte kunde fullfölja detta inom rätt tid. Hon gjorde det fö i god tid, så ni har inte svävat i okunskap om hur det förhåll sig. Ingen som har varit intresserad av hennes budskap har kunnat missa det!
Jag tycker att det är ynkligt om man inte kan ha så pass mycket empati med en person som är med i en VÄNskapsquilt och som livet själv har ställt till det för. Jag kan inte sluta upp och fundera hur ni hade reagerat om hennes karl hade dött istället för att det nu blev en separation och detta hade krävt en flytt? Hade det varit samma visa då? Jag var glad när det sista blocket kom och tänkte, så har det tydligen rett upp för henne, till slut. Jag hade ingen som helst aning om vad som försiggick på det här forumet: Men nu när jag vet det känner jag mig rent bedrövad för hennes skull. Därför att det betyder att hon sytt dem under press, trots allt. - Motivet som hon skickat mig, är så talande om hur mår och av den anledningen tänkter jag sätta den i mitten på min quilt.- Samtidigt önskar jag henne allt gott här i världen i fortsättningen! Om jag vill vara med på en VÄNskapsquilt med någon av er som skrivit sida upp och sida ner i forumet och blivit halvhysterisk över detta sista block? Nej, tack! - Det som är mest beklagansvärt är att några av er som skrivit och klagat har levererat block som inte haft rätt mått, man får med andra ord sy till något på dem! De är också i sådant skick att man inte kan använda dem med mindre än att man sitter och syr om dem för att de skall hålla ihop. Dvs om man nu skall använda dem till någonting som skall kunna tvättas också, vilket jag i ett tidigt skede klargjorde att jag hade för avsikt att göra. Så var det med den VÄNskapsquilten. Usch och fy, säger jag bara! ![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
|
jag är glad att någon har skrivit några av mina tänker, för jag har inte språket att utdrycka mig själv riktigt bra! jag var lite ledsen att jag fick inte blocket, men jag trodde henne när hon sa att hon hade problemer och hoppades att hon skulle må bra så snart som möjligt. som gun sa, det var en vänskapsquilt, så när hon hann inte göra blocken, tänkte jag bara att hon behövde block från andra quiltvänner just nu, och det gör inget om jag får inget från henne.
jag har märkt att svenska folket liter på varandra, och jag älskar det, det finns inte i england nu ![]() ![]() ok! det räcker nu ![]() stora kramar till all quiltvänner, joolz |
![]() |
![]() |
#378 |
|
Egentligen skulle man inte bry sig om vissa inlägg - precis som du säger Gun, men ... Jag, säkert Du och de flesta andra i ringen har nog råkat ut för olika saker - bra som olyckliga, tragiska dödsfall som positiva födelser/möten på livets väg. Det ska vi alla ta hänsyn till - .
Vad jag dock aldrig kommer att acceptera är att bli utskälld o förolämpad varken på nätet eller annan stans - av en medmänniska - för en VÄNskapskvilt. S-t samma !! JAG är glad för att jag var med i denna ringen, för alla fina block jag fått , för all kraft och skaparglädje de utstrålar ! Även om de kanske inte alla - inte mina heller - är så perfekta som tydligen önskas. Det att vi ska ursäkta o ha överseende med personers liv gäller tydligen inte sömmnad, hrmmmmm Hoppas inte din kommentar - gun - har lyckats ta slut på våra (som jag hoppas) kommande projekt, genom elaka kommentarer. // Birgitta Lindström |
![]() |
![]() |
#379 |
|
Dette bliver på rent dansk, ellers går det galt!
Jeg har ikke udtrykt nogen mening om blokke, der ikke kom til tiden eller blokke, der ikke var "perfekte". Jeg synes, det er synd for Ingrid, at hun har alvorlige problemer, og det er fint, at hun har klaret at sende sine blokke, selv om det blev forsinket. Jeg forstår også godt jer, der ønskede livstegn fra Ingrid. Men hysterisk? hvem er det, der er hysterisk? Kærlig hilsen til alle, jeg har været glad for at være med, Hanne |
![]() |
![]() |
#380 |
|
Nu har jag fått mitt block också. Tack så mycket.
Väntar med spänning att se vad ni syr med era block. Rae |
![]() |
![]() |
#381 | |
|
Citat:
Det är nog en liten hobitt som bor där. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#382 |
|
Precis som Birgitta L skriver så har jag samma inställning där.
"Vad jag dock aldrig kommer att acceptera är att bli utskälld o förolämpad varken på nätet eller annan stans - av en medmänniska - för en VÄNskapskvilt" Bra skrivet Birgitta! Det är bättre att vara aktiv i en diskussion än att komma med inlägg när ämnet är utagerat. Det är inte bra att lägga till mer ved på brasan så att säga. Risken är att det blir en hätsk stämning och att allt byggs upp och diskussionen tar fart igen. Ett fenomen som är välkänt i diskussionsforum. Vi har fått våra block. That's it! Jag är glad att jag var med i denna vänskapsquilt. Jag är mycket nöjd med alla blocken. Tjusningen är ju att vi alla gör dem olika. En del är ju mycket vana och en del är nybörjare, men .. vem har sagt att allt måste vara perfekt. Som jag skrev i ett mycket tidigt inlägg så har jag sett mycket vackra vänskapstäcken gjorda av barn i årskurs 4-6. Och de är nog några av de vackraste vänskapstäcken jag faktiskt sett. Där kan man verkligen se glädjen, engagemanget och lyckan i varje block som barnen gjorde. För mig är "vårat" Vänskapstäcke också vackert. Oavsett om en del rutor har fel mått, är för små, är sneda, för dåligt sydda, har fel färg, har fel material osv. Det ingår i ett vänskapstäcke. Istället för att sitta och oja mig över alla fel, så gör jag något åt det. Jag syr på en ram, syr fast sömmarna, skär dom i rätt storlek. Och jag gör det med samma glädje som de som gjorde blocken hade. Hoppas jag ![]() Det är ju det som är tjusningen med ett vänskapstäcke. Mitt block från Ingrid var ett hobhus. Var faktiskt inne på att göra några sådan block i början men sen hittade jag "mina" hus och då fick det bli dom. Tack alla ni för era fina block. Jag är gärna med igen om det startas något framöver. ElisabethS |
![]() |
![]() |
#383 |
|
Tak for dit indlæg, Elisabeth! Det er godt at læse!
Jeg kender ikke "hobitterne", men det var fint at få det at vide, tak Oddny, så lærte jeg det. Kram, Hanne |
![]() |
![]() |
#384 | |
|
Citat:
![]() ![]() Har man inget positivt att säga, så säg ingen ting. Jag har hållit inne med att ta åt mig av dina negativa komentare, men nu tycker jag att det räcker. Har du något bra att säga om några av de block som har skickats till dig? Jag är jätte lässen att (några/alla) mina block har fått fel mått, men jag har värkligen forsökt så godt jag har kunnat, (ni skulle bara veta)tvättat tygerna med tvättmedel utan parfym, forsökt hitta mönster som hadde rätt storlek, (fick tillslut göra egna hus helt och hållet),se till så det inte blev några katthår med, jätte närvös när jag skulle skära ut bakgrunden för att det skulle bli fel, la till och med till lite extra för att de skulle va lite för stora, ![]() Jag tycker att det trots allt har varit kul att vara med och jag har varit glad varje gång det damp ner mjuka brev i min brevlåda. ![]() Och jag har ivrigt beskådat blocken och varit glad över dom. Har inte som vissa, suttit med måttband och förstornigsglas för att hitta fel. Vad det kommer att bli av blocken, har jag inte tänkt ut än, men något ska det nog bli. Kommer att fosöka lägga ut bilder, om jag kan lära mig hur man gör. Ingrid, jag hoppas att det kommer att ordna sig för dig. Jag vet av egen ärfarenhet hur jobbit livet kan va och att det inte alltid är lätt att få tillbaka kontrollen, men med tid och stunder ordnar det sig. Jätte kram. Till er andra: jag är värkligen lässen, men jag måtte bara skriva av mig. ![]() Kram på er. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#385 | |
|
Citat:
Du kan läsa om dom i Sagan om ringen, vet inte vad det heter på Danska, men på Norska Ringenes härre. Tolkien har skrivit böckerna. Mvh Oddny |
|
![]() |
![]() |
#386 |
|
Nu när blocken verkar ha hittat hem(äntligen) vill jag själv skriva och tacka. Tack för fina block och för tålamod!
De flesta av er verkar ha gjort väldigt olika block, jag gjorde dock mer eller mindre likadana block eftersom att det gör en ganska stor skillnad i hur lång tid som går åt, därför har alla fått små kullar, som mycket väl kunde vara hem för små hober(eller mig själv, om jag fick välja ibland). Min tanke från början var att göra blocken personliga genom handbroderier, små fåglar, barn, drakar och allt möjligt, men nu hann jag dessvärre inte, ni hade fått vänta tills jul, så alternativet ströks motvilligt. Jag är ingen van quiltare, bortsett från en grytlapp i 4-an och stora applikationsjobb och beställningar med flaggor och banderoller är det här det första jag gjort inom genren. Sytt kläder har jag gjort ett bra tag, men det är inte riktigt samma sak, insåg jag. Om jag gjort några _större_ sömnadstekniska bloopers är jag tacksam för att få veta om dem, på ett konstruktivt vis, såklart. Tonen här börjar bli lite trist, igen, och snälla söta underbara ni, alla är och tycker olika och det är inget att bygga bråk om. Text är ett underdånigt kommunikationsmedel eftersom det lämnar rum för så många feltolkningar, och sådant här på forum eskalerar allt för ofta till att få barocka proportioner. I det här fallet känns det lite trist att vara hönan som tappade fjädern. Jag är glad över att många av er ändå varit snälla och förstående, trots allt, och jag har alldeles för mycket annat i livet på gång för att vilja gå runt och vara ledsen och känna mig personligen förolämpad av hela den här historien. Lär sig saker gör man varje dag. Återigen, tack för det här gången, om det någonsin blir någon mer gång för min del vet jag inte, men en sak kan jag säga, jag har fått ett nyvunnet intresse för quilt(om än ganska otypisk quilt, jag tenderar att göra det mesta lite otypiskt), och har en hel bunt projekt i huvudet som väntar på att jag ska ha tid med dem. Nya ideer och intressen är värt mycket för mig, och quilt är helt tydligt inte bara grytlappar. ![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
|
KRAM till dej Ingrid
![]() och kram till alla er andra tjejer också ! Nu kör (i alla fall) jag vidare o glömmer allt gammalt knas - kom i håg att lägga in bilder på det färdiga alstret ![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
|
Ja jag är glad för alla mina fin hus som dumpit ner i brevlådan. Och som någon sa vilket angagemang det ligger i varje hus.
Kram och ha det gott Åsa |
![]() |
![]() |
#389 |
|
lillepuh skrev:
Det som är mest beklagansvärt är att några av er som skrivit och klagat har levererat block som inte haft rätt mått, man får med andra ord sy till något på dem! De är också i sådant skick att man inte kan använda dem med mindre än att man sitter och syr om dem för att de skall hålla ihop. Dvs om man nu skall använda dem till någonting som skall kunna tvättas också, vilket jag i ett tidigt skede klargjorde att jag hade för avsikt att göra. Så var det med den VÄNskapsquilten. Usch och fy, säger jag bara! Ja, nu är denna vänskapsquilt avklarad med allt vad detta har inneburit. Jag tycker att det har varit jättekul att vara med, så kul att jag är med en gång till. Blocken som jag fått hem till mig är fantastiskt fina var och en för sig och det kommer att bli en fin bonad att hänga på väggen i mitt syrum. Jag är en av dem som fått ett par block som inte haft riktigt rätt storlek, jag har också haft åsikter om att Ingrid inte levererat i tid men att skriva här på sysidan att några block är i sådant dåligt skick att de inte går att använda, det tycker jag var ren förolämpning. Jag vet inte vad man har för krav på sömnad och människor när man gör ett sånt uttalande och dessutom är med i en vänskapsquilt. Mina block går att använda utan att jag behöver sy om dem. Detta var mitt lilla inlägg i frågan. |
![]() |
![]() |
#390 |
|
Jag fick sista blocket idag (eftersändningen är inte vad den borde vara). Nu ska jag lägga ut alla blocken och bara njuta av all skaparglädje som blocken utstrålar!
Blev också jag lite chockad och ledsen över att Gun tycker så om vår sömnad. Personligen är jag jättegärna med på fler projekt där vi byter grejer. Har haft hur skoj som helst där jag gått och klurat på vilket hus jag skulle göra härnäst. När sedan andras block kommit med posten har det varit rena julafton! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.