Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-02, 11:50   #301
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Mina hus är skickade i dag.
Här är det som julafton. Jätteskoj att gå till brevlådan och få se alla underbara alster.

Tack alla för era enorma skapelser. Det är är så kul och det gör dagen till en höjdpunkt. Tänk vad lite tråd, tyg och flitiga händer kan åstadkomma.
Hoppas vi får slippa gnäll över förseningar, fel mått, fel färg osv. Njut i stället och försök se det positiva även om blocket inte har rätt mått eller om några block kommer lite försent.

Jag tror att prestationsivern och kraven ligger mer hos den ungre kategorin. Jag tror vi äldre har mer överseénde. Erfarenhet kanske??
Vad vet jag, Jag vet bara att det livet blir mycket enklare om man har skoj och inte tar allt så bokstavligt och allvarligt.

Tack alla för de fina blocken.
/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 13:18   #302
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Hej alla fantastiska quiltare! Och tack för alla spännande hus! Det har verkligen varit som att vänta på julafton.
Hoppas att ni fått mina block nu!
Igår hade jag fått alla utom fyra. Jag är nyfiken i en strut för de övriga, för jag har redan börjat placera ut blocken til en bonad, men
det beror ju på hur alla ser ut :-)))
Hälsningar Åsa i Stockholm
Syofta är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 13:33   #303
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Hej - håller verkligen med dej Elisabeth ! Visst är det fantastiskt kul att få - och ge - så fina alster med så mycket möda o tanke bakom,

Tänk - här är vi 16 tjejer som inte känner varandra, i både Danmark o Sverige - och har så trevligt över ett gemensamt projekt - det känns verkligen att nå ut utanför sin vanliga "sykammare" tycker jag
Birgitta-L är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 14:15   #304
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Det var kul att vittra brevlådan idag, kuvert med fina husblock från Maria, Åsa, Christina, Louise, Annika och Gun.
Och det är fantastiskt vilken kreativitet och syglädje dess block andas.
Jag lägger upp dem idag i albumet.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 14:39   #305
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
Hej på er alla!


Brevbärarn måste nog undra vad det är för roliga brev som han lämnar till mig nu för tiden. :-)
I dag komm det 6st mjuka brev.
Tack Christina och Lis,Åsa,Lisbeth,Annika och Maria, och igår komm det hus från Gun.
Tack för era jätte fina hus.
Har inte tänkt ut vad jag ska göra av dom än, men det ska jag väl klura ut när alla hus har kommit.

Mvh Oddny
Oddny är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 14:45   #306
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Tack Annika för din fågelholk som kom idag. Nu är det bara fyra kvar.
Har lagt ut blocken på mitt matsalsbord där jag kan gå och titta på dem med jämna mellanrum (det blir rätt så ofta )
Kram ÅsaS
Ps Åsa du bor nästan granne med min mormor. Ds
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 16:13   #307
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Jeg tilslutter mig begejstringen og glæden! Jeg synes også, det er fantastisk, og jeg har i dag haft de 12 blokke, jeg har modtaget, med for at vise det til mine sykompiser på centeret, hvor jeg syr hver onsdag. De tyckar også, det er fine blokke og et spændende projekt.
Og nu fik jeg lige en mail fra en dansk quilter, som har set på min hemsida og opfordrer mig til at starte et lignende projekt med danske quiltere! Kram til jer alle, Hanne
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 17:37   #308
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 20
Citat:
Banshee skrev:
Hej alla, det har varit tyst från mitt håll, vilket har sina förklaringar...
sedan i början av juni och under det här projektet har jag hunnit bryta upp ur ett långt förhållande, stått bostadslös, flyttat, stängt ner förra jobbets verksamhet, fått ett nytt jobb, bråkat med stora beställningar och en hel bunt annat.
Har därför inte haft nät och lite mycket att göra av allt annat. Men jag har inte glömt er! Skämms över att jag dock inte är färdig ännu(ja, det är helt ok att komma och slå på mig med något hårt...)

Ville bara vinka lite och rapportera läget!
Ber tuser gånger om ursäkt och skyndar givetvis!
Även om vi satt ett sista datum, så lever jag efter devisen "bättre sent än aldrig". Jag ser heller att dina block anländer i rätt storlek och att sömmarna inte redan gått upp eller är på väg att rämna, vilket kräver en arbetsinsats som jag inte känner mig hågad att ägna mig åt, eftersom det här trots allt kallas för "VÄNSKAPS"quilt! - Lycka till med nya livet och tillvaron, sedan om ditt block anländer till mig i augusti eller september, det spelar mindre roll. I alla fall för min del!
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-03, 00:04   #309
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Bild på mina husblock ligger nu i mitt album.
De två till höger behåller jag själv. De är förstorade här på bilden men i samma storlek som de andra i orginal.

Mina block var så roliga att göra. Och hade jag haft mer tid :-) så hade jag gjort fler detaljer.

Men.... nu blev dom som dom blev och lika bra det. Annars så hade dom aldrig blivit färdiga. Man kommer ju hela tiden på fler och fler detaljer som kan passa in.

ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-03, 13:03   #310
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
I dag kom Elisabeths och Åsa´s hus.Tack för era fina hus.
Vad kul är det att se alla dessa olika hus och fantastiska hus.
Kram ÅsaS
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-03, 15:44   #311
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Idag kom hus från Hanne, Elisabeth och Åsa Ö, alla tre mycket fina. Jag har lagt upp i album.
Jag funderar på vad jag ska göra med blocken, ett täcke, gardinkappor i mina syrum kanske, jag har tre fönster i rummen.
Jag har inte bråttom med det sista blocket, det kommer när det kommer, så ta det lungt, det ska vara kul att sy och ingen "måste-grej" som tär på krafterna och energin.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-04, 09:29   #312
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Tak til Annika for det søde fugle-hus, det er så roligt med de forskellige huse og teknikker. Jeg lægger billede på albummet nu.
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-04, 18:18   #313
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Idag har jag äntligen hunnit öppna alla kuvert med mjukt innehåll. Åh vad roligt och vad fina alla hus är. Otroligt vilken kreativitet och vad olika alla är. Tack till Annika, Hanne, Asa S, Elisabeth, Åsa Ö, Christina, Lisbeth, Gun och Lis.
Odette är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-04, 19:08   #314
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Tack till Hanne för hennes hus som kom idag.
Jag sk lägga upp bilder i albumet i helgen.
Hoppas jag inte glömt att tack nån i så fall ber jag om ursäkt. Min häst skadade sig onsdagskväll så det har varit lite rörigt med vetrinärbesök och att skaffa bandage lindor odyl till honom.
Åsa

Senast redigerad av iamia den 2006-08-04 klockan 19:10.
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-07, 21:19   #315
barwin barwin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 278
Jag har varit i England en vecka. När jag kom tillbaka i natt hittade jag massor av roliga, knöliga brev i brevlådan! Resten av familjen gick och la sig, men inte jag! Jätteroligt att öppna alla kuvert!
Tack allihop!
Hur visste du, Christina, att jag fått ett växthus i år?
barwin är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons