Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-08, 21:17   #16
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad

Hejsan!

Läste igenom tråden och det som jag kom att tänka på, förutom nåt slags naturmaterial typ ull som var min första idé (men det har ju en tendens att vara stickigt och pickigt), så kom jag att tänka på microfibertyg...

Den enda kontakt jag själv haft med microfibertyg är att jag har städtrasor av det materialet men det är kanske lite annan slags microfibertyg än sånt som dom gör kläder av?

Hursomhelst så har jag sett att dom bl.a. på Lidl brukar sälja filtar, dynvar och underkläder av microfiber. Det påstås ju ha just dom egenskaperna du beskriver.

Kanske det kunde vara värt att pröva?
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-09, 07:53   #17
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Tror

jag ska försöka med ylle filt och frotte 2 stycken

om man pillar bort mjukdelarna idag finns så har jag mallar.

men hur föhindra att de blir sladdriga, även om de är dubbla??

tror ni ull fastnar i kardborren, såman slipper sy dit skavande kardborre på lappen.??
allt sitter så tätt så det blir lätt skavsår

Sådan gel köpte jag i halsband till mina hundar.. tyvärr var det så lite i att det inte gav någon effekt alls. dessutom tror jag inte jag vill ha blött under kragen vilket torde öka frikionen.

men det tålde o tänka på.

om ni visste hur skönt det är att byta tanbkar o ideer med händiga människor, själva siter vi o vrider på tortyren som den kallas o kliat oss i huvudet länge
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-09, 10:38   #18
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Jag svettas också i min nack-krage

Vad bra att du och jag kan utbyta erfarenheter. Det är så att även jag alltid använder nack-krage. Tack och lov så klarar jag mig med den mjuka varianten.

MIn hud är mycket känslig och jag svettas och det blir fuktigt och får utslag. Jag köpte hos min frisör en rulle med kräppapper. Han använder det till sina kunder och sätter det på halsen och sedan förklädet. Det är ngt styvt precis när jag sätter på det men sedan så blir det jättebra.

Sedan slänger jag och byter detta papper under dagen efter behov. Det minskar min tvätt, jag kan hålla nack-kragen torr. Den var inte dyr heller och ganska dryg.

Det kan vara värt att testa. Du kanske måste använda flera för att täcka ditt behov.
Ha det så gott!

Hälsningar/Gumpan
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.