![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Kan bara säga att jag är väldigt glad för min Janome 300E, dels för att vissa broderier tar lång tid och då kan man använda den vanliga maskinen under tiden. Kände på en gång att det var rätt med två maskiner. Kram från Ingrid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja … ja förstår dig Tina… Men hetsa dig inte. Det är rätt mycket pengar i vilket fall som hälst.
Det kan vara svårt att bestämma och även prova… I vintras kostade Jubileum 6 900.-, så om du går till affären i morgon, kanske du får den billigare…än på den tyska sajten. Den maskinen rätt trevlig och också syr fint. Det är lätt att sy bokstäver med den, programmera hela namnet typ, med fint resultat. Men den vibrerar när man syr för snabbt, t. ex. och knapparna är inte så väll ”utformade” på den skärmen. Ibland måste man trycka ett par gånger tills händer något. Du måste bara prova lite gran…Jag tyckte om den ganska mycket. Den är sån som ökar sylusten. Emerald 183 inte så oduglig kopia och den är slående lik Jubileum. Den provade ja bara lite. Den hade bättre knappar och någonting extra, inte minns jag vad.. Huskvarna satte sin pressårfot på den men knapphåls fot har från Janome, och det är bra!! Skräddare knapphål med den blir mycket bättre än på Huskvarnas ägna maskiner. Sedan jag provade Brother NV-400 och var helt såld… Den är en maskin som jag bara tycker om, trots små brister. Den är jätte bekväm för mig. O))) vilken förlängnings bord man får på köpet som i vanligt fall skulle vara dyrt tillbehör. Själv ska jag inte köpa någon maskin tills jag inte har provat Janome 6600. Sedan blir det dags att bestämma mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte min första kombimaskin år 2000.
Jag var fast direkt! Som många andra här på sysidan. Broderi är som ett gift! En sanning med modifikation,för det är mycket bra gift,och väldigt beroendeframkallande. Nu drömmer jag om Brothers broderimaskin med sex nålar! Det är en hake med det ändå,för jag bor vintrarna i Spanien,och pengarna räcker inte till allt.Man är ju inte gjord av pengar! Så det som gäller är att kneta och spara så gott det går. Men den underbara maskinen hägrar där! Jag uppmuntrar att våga pröva och börja brodera. Det är sjukroligt. Lycka till med maskinvalet! TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.