Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-11, 19:49   #16
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad

Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Tack så mycket för förslagen!

Jo, det var just det jag tänkte på. Var i all världen hittar jag jeans som inte är sydda "modernt"? Dvs inga tajta byxben eller låga midjor till att börja med. Jag ska nämligen upp till Norrland och praktisera på ett hästjordbruk, och sommardagarna kan tydligen bli rätt varma, så med tajta brallor lär man inte njuta :S

Men, om jag ändå blir sugen på att sy ett par snickarbyxor och behöver införskaffa lite bävernylon, är det någon som vet var man kan köpa via internet?
I princip alla har bävernylon kolla in länkgalleriet efter butiker.

hästjordbruk mmmm gillar det ordet men så är jag en hästgalning själv.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 11:32   #17
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad

Är det varmt så satsa på tjock twill eller jeanstyg, bävernylon passar när det är lite svalare. Det kan vara bra att veta att insekter som mygg, knott och broms älskar svart. Kommer från norrland och sommarjobbade i skogen när jag var yngre. Svarta kläder är hopplöst, en varm sommardag så kryllar det av kryp på dem. Klassiska jobbarfärger som brunt, blått och grönt är bäst.

Vad det gäller vettiga jeans: Gå in på nån välsorterad jeansbutik och fråga efter otvättade herrjeans med raka ben. Har själv inte köpt ett par damjeans på åratal. Hatar att visa ändan när man böjer sig frammåt.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 20:25   #18
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Datura: Tackar! Håller helt med, jag vill varken visa troskant eller eventuell glipa i några par byxor alls. Jag minns med skräckblandad panik mina modemedvetna klasskompisar som nästan tappade byxorna bara de hukade sig ner. Tackar vet jag högre midja.

Jo, jag ringde till min "arbetsgivare" och hon sa precis samma sak, att svart inte är något vidare. Jag har ett par beige byxor, och de får jag nog komplettera med det jag nu kan finna när jag får pengar i slutet av månaden.

Ann1e: Hihi, jag får den hästsommar jag längtat efter ända sedan jag lärde mig vad en häst var =)
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 22:17   #19
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad

Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Datura:Ann1e: Hihi, jag får den hästsommar jag längtat efter ända sedan jag lärde mig vad en häst var =)
Ja jag med då jag skall åka upp till Ö-sund första helgen i juni och hämta hem min lilla kille Feykir som har bott hos lillmatte i 8 månader. Som tips för myggbekämpning så har jag alltid använt mej av Föllinges HästDeo den är dyr men jag späder ut det 2 ggr och använder en blomspruta. Fungerar super på hästar också hehe

kram Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:11.