Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-01, 09:49   #16
Ceca Ceca är inte uppkopplad

Citat:
deliana skrev:
Det är lite olika för mig det där. Underkläder, linnen och strumpor, alltså sådannt som är i kontakt med huden byts dagligen, allt som sitter "utåt" kan bäras ett par gånger till, om jag inte lyckats få fläckar på dem eller ägnat mig åt väldigt fysiskt ansträngande aktiviteter.
Jag gör väl ungefär så också. Underkläder byts alltid varje dag. För det mesta linnen och t-shirtar också. Men en tröja som jag har haft på mig hemma en dag, kan kanske få hänga med till skolan nästa dag också. Andra gånger kanske jag har svettats lite - sprungit till bussen eller så - och då får den tröjan åka i tvättkorgen. Byxor kan jag ha några dagar.
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 09:59   #17
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd

Citat:
HRM skrev:

Om jag hittar ett snyggt plagg köper jag ofta flera likadana - ibland olika färger men ofta t.o.m i samma färg!
Hehehe, så gör jag också. Lite Einstein fenomen det där, för visst var det Einstein som hade flera uppsättningar av samma outfit för att spara tid och energi?

Skämt åsido, ibland när jag hittar något jag _verkligen_ gillar så vill jag ha fler, för jagv et att kläder jag verkligen gillar kan jag inte låta bli att ha på mig mycket, framförallt om det både är snyggt och bekvämt, jag är kräsen på både bekvämighet och utseende på mina kläder och jag blir väldigt ledsen när kläder jag verkligen gillar är för nötta för att användas. Jag köper då gärna flera av samma för att försäkra att jag ahr det plagget i garderoben ett tag längre.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-02, 18:08   #18
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad

Citat:
lilyofthevalley skrev:
Jag byter outfit varje dag men jag tvättar absolut inte kläder efter en användning, mycket av de kläder jag har måste kem- eller handtvättas så jag försöker vara försiktig med dem istället.Tycker inte om tanken på att rena kläder tvättas i onödan, känns som slöseri med tid och med miljön.
håller med dig
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 11:41   #19
esarina esarina är inte uppkopplad

Jag har oftast på mig kläder två dagar i rad, undantaget strumpor och underkläder. Sedan tvättar jag dem.

För mig är det viktigt att ha samma kläder på jobbet som hemma för annars vore min man den ende som bara skulle få se mig i lite småsunkiga kläder. Fast jag skulle nog känna annorlunda om jag jobbade någonsans där jag förväntades ha lite mer formella kläder.
esarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:24.