![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Hej
Jag missade kommentaren som vanligt men fin va klänningen i allafall. Även modellen är söt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jag la in min kakadua under rubriken Annat,där tyckte jag den passade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
Re: Hej
Citat:
Kommentaren är kvar såvitt jag kan se, så du kan inte ha missat den ![]() Hur som helst så tycker jag att man kan få lägga in någon enstaka bild som inte har med sömnad att göra, så länge man inte enbart ägnar sig att lägga in sådana bilder. Själv lade jag ju in en bild på min 40-årstårta ![]() /Gunilla |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Angående den "Elaka kommentaren":
Det handlar ju om en mycket ung dam som har komemnterat bilder. Tjejer i den ålderna har, om jag inte missat alltför mycket, för vana att deltaga i internetforum som "Lunarstorm" eller "Snyggast". Alltså sidor för medborgare av det mer omogna/barnsliga slaget som fixerar sig vid bl.a. sitt och andras utseende eller klädsmak, mobiltelefonmärken et caetera. Det finns tummelplatser för alla, alltså även för personer av mycket låg ålder eller med dessa i mitt tycke intellektuellt sett väldigt outvecklade intressen. Jag tror att Julia helt enkelt är van vid en annan jargong och sed än den som är bruklig på sysidan, och kanske inte menar så illa egentligen. Talar först och tänker sen alltså. Jag själv inser att jag bör använda mig av en annan vokabulär och stil här på sysidan, än den som är bruklig på andra forum jag är aktiv på, Jag är förstås normalt sett jäklig trevlig av mig, så någon större ansträngning är det ju inte här hos er. ![]() Jag håller annars med om att albumen i absolut huvudsak bör hållas till sömnadsrelaterade bilder om det inte handlar om aldeles speciell kreativitet som man inte kan låta bli att visa upp, Gunllas tårta alltså ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Tycker oxå det var en taskig kommentar den tjejen skrivit. Jag har sett på nån annan bild har hon kommenterat att det här är en sysida, för att hon trodde att föremålet på bilden var en målad teckning, (eller nåt sånt, kommer inte riktigt ihåg vad det var) men själv lägger hon inte upp nån sömnad alls.
Nu när det ändå var på tal om reglerna så måste jag passa på att fråga; Får man bara lägga upp bilder på sånt man har sytt, eller får man lägga upp bilder man gjort på annat sätt oxå? Tänkte jag har lagt upp ett par örhängen som jag gjort, men inte sytt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Ska man ge kritik så ska det vara konstruktiv kritik! Som har med ämnet att göra. Punkt.
Angående bilder som inte är på ett specifikt hantverk förknippat med sömnad, så tycker jag det är ok sålänge bilden har någon anknytning till ämnet, tex en bild på en smart lösning av det ena eller andra slaget. Senast redigerad av morrflickan den 2006-07-11 klockan 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
Citat:
Hur hennes storasyster kunde sätta en 2:a på en fantastiskt proffsigt sydd korsett är en gåta för mig... men jag tror att dessa båda flickungar endast är avundsjuka. Senast redigerad av brodyyr den 2006-07-11 klockan 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Jag håller förvisso med själva poängen i denna diskussion (inte ge taskiga kommentarer, hålla sig till sömnadsrelaterade saker när man lägger upp bilder), men någonstans på vägen tycker jag att denna diskussion blivit rent av taskig. Nu börjar det närma sig skitsnack, och det är väl inte bättre än att ge taskiga kommentarer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Instämmer
med föregående talare, dessutom är det en viss skillnad mellan att skriva att man tycker en korsett är snygg framifrån men inte från de andra hållen och att negativt kommentera någons utseende.
Personangrepp är aldrig okej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
admin
|
Jag har skickat meddelande
till flickan som gjort kommentaren och bett henne läsa reglerna. Det är inte ok att göra så och jag hoppas och tror att hon förstår det, yngre har ju förstås ett annat sätt att läsa och kommentera på på internet, men här är vi många åldersgrupper och har annat gemensamt och det ska respekteras.
Vänlig hälsning Ulrika |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
får ge betyg 1, men fel grund.
Självklart är det så att man får ge en person en 1 i betyg.
Men, den komentaren är så illa ute. Det är ett personangepp. Hon skriver ju till och med att klänningen är fin, ändå får den en 1:a. Peronsnen måste ha svårt att skilja på saker. och att tänka sig in i hur andra människor känner. Illa! /kram Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Jag tycker faktiskt att det urartar lite jag kan inte se att det hon skrivit är så mycket att hänga upp sej på .Det kanske är bättre att ta bort betygssättningen. så det inte missuppfattas om du ger betyg 1 .När nu detta bytyg finns så måste du ju få använda det. Du siri pratar om personangrepp kan inte upptäcka något sådan.där finns ju inget nedsättande om personen.
Det är ju så att alla inte förstår eller bryr sig om dom sårar någon. Senast redigerad av axyzvslut den 2006-07-11 klockan 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
Hej!
Personangreppet finns i början av kommentaren, dvs "vilken fin modell du fick då " som alltså är att betrakta som ironisk eller sarkastisk. Det kan vara svårt att i en skriven text på Internet avgöra om någon är ironisk, men eftersom meningen fortsätter med "men fin klänning", så förstår man att hon är ironisk i början av kommentaren. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
Ann-Christine, läs gunnilas inlägg, så förstår du var personangreppet finns i det hela.
Om hon tyckte att klänningen vad fin? varför satt hon en etta?om hon däremot hade någon annan synpunkt som gjorde att betygen sjönk borde hon skrivit med det , för just nu tolkar man det som att ettan är där pga modellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.