![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 | |
|
Citat:
![]() http://store.corsetmaking.com/Mercha...ategory_Code=P har mycket roliga saker och däribland Ageless Patterns. Nån som har handlat därifrån? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Personligen tycker jag, om du är nybörjare, att du ska prova Laughingmoons mönster (där finns ett UB-mönster), eller MantuaMakers 1880-modell, eller Buttericks innan du ger dig på AgelessPattern. Har du sytt en korsett ser du gången och kan värja dig för alla katastrofer som väntar utmed vägen.
EuroDollar - vänta bara tills Kina kör om dem därborta på andra sidan Atlanten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jag har bara ett mönster från Ageless Pattern och det är #1562 - 1877 Spoonbill Coutil Corset som jag är väldigt nöjd med. Nu var ju det iofs mer eller mindre mina mått så jag behövde inte ändra mycket, den blev för stor först men jag ökade bara sömsmånen lika mycket på samtliga sömmar och sen passade den perfekt :-)
Jag skulle gärna prova fler mönster därifrån men just nu vill jag sy mer klänningar än korsetter, och Ageless Pattern har inte mycket sådana mönster som intresserar mig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
www.pastpatterns.com - titta lite där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Jag föredrar Truly Victorian, har aldrig varit missnöjd med dem än så länge! Världens bästa support finns på deras sida också
![]() Men jag kan mycket väl tänka mig Past Patterns när jag byter "period" till t ex sekelskifte eller "Titanic".. på www.longago.com kollar jag mest för där är nästa alla mönster samlade, check this out: http://www.longago.com/edwardianwomen.html Åh man blir så sugen! Senast redigerad av Anna-Karolina den 2006-06-21 klockan 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:44.