Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-22, 08:47   #16
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

Har nyligen fått ungarna (16 o 17) samt gubben (53) att laga mat vars en dag i veckan ....
gissa vem som gnällde
Men nu fattar dom hur skönt det är att komma till dukat bord o dessutom lär sej ungarna tills de ska flytta.
Fast tösen i början att "gu va skönt när jag flyttar hemmifrån slipper jag detta varje tisdag !" Jovisst - då får du glädjen att göra det varje dag sa jag
Men vi har oxå uppdelningen att var o en gör vad man är bäst på / gillar mest o så får vi dela på resterande elände.
Funkar för det mesta .............
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-22, 10:03   #17
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Det var vårt gamla köksbord som maken "slaktade". Han satte dit hyllan för symaskinen och eftersom den är framför själva bordet så satte han dit en spånskiva som han sågade till så att den passade runt pfaffens friarm, så jag fick lite bredare bord också.
Huskvarnan är annorlunda i friarmen så att där satte han maskinen med det quiltbord som följde med (inte stort) på en ikeahylla och sen breddade han bordet på den sidan också med en annan hylla från Ikea. Det funkar bra. Eftersom jag är kort i rocken så blir det inte så högt nu som när maskinen stod uppepå bordet, jag använder kontorsstol men då blev det så långt ner till fotpedalen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 08:23   #18
Lingling Lingling är inte uppkopplad

Nu känner jag mig trööött; hämtade glad i hågen mitt nya quiltbord (kollade som hastigast att inget saknades och att det inte var spräckt; väntade tills vi ätit etc med att plocka upp det ordentligt och se hur det såg ut vid symaskinen. Då upptäcker jag att jag fått fel iaf, urfasningen för syarmen är inte den svängda jag ska ha, utan rak som på de nyare modellerna ... Maken säger iofs att han kan fixa det med en fil. Jag vill inte behöva klaga, jag vill inte försöka frakta tillbaks det till affären, jag vill inte vänta 14 dagar till eller ngt på att få rätt del
Less på grejer som inte kommer (trådrullarna), less på grejer som blir fel!
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 09:46   #19
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Hej
jag fick fel quiltbord till min pfaff för länge sen. Ringde huvudagenturen och fick gratis portolapp för att skicka tillbaka det och fick ett nytt tillsammans med en låda trådrullar. Inte ville jag hålla på att få det sågat hemmavid utan jag ville ha det jag hade beställt och de hade ju skickat fel
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 11:02   #20
Annemieke Annemieke är inte uppkopplad

Hej, Det är 1a gången jag läser den här sidan och kunde inte låta bli att förvånas över denna "höna". Diskussionen handlade väl om ett plexiglasbord (jag har sett en sådan - Bernina har de)??? Totalt onödigt med alla reaktioner om mans-/kvinnoroller! Det är trevligt för alla att ha någon som är händig, eller om man är så själv. Men det handlade ju om plexiglasbordet och quiltning!
Annemieke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 11:11   #21
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Många har väl ett pratbehov pricis som jag.
Ann-Christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 11:38   #22
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

Ja - att ta chansen o ha lite kul o snacka lite annat är det väl inget fel på. Man behöver väl inte ta allt i livet så allvarligt, eller
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 13:49   #23
HelenR HelenR är inte uppkopplad

var köpa plexiglas?

Plexiglasbordet är jättefint! Smart ide och enkel nog att fixa själv (tror jag). Var köper man plexiglas?
Såklart händiga män (eller kvinnor!) som hjälper till ska ha en eloge! Själv har jag fått massor av inspiration att fixa till min risiga syhörna efter att se alla fiffiga lösningar på sysidan, men så mycket hjälp av maken får jag inte...
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 23:40   #24

Lämnade tillbaks bordet idag, förhoppningsvis kommer ett nytt lite fortare; det här kom tydligen fortare än utlovat, men de fick inte tag i mig.
Nu vill jag ju komma igång och använda det!
Gammal 2006-04-13, 06:20   #25
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

[FONT=century gothic]HRM glasmästaren har plexiglas. Vet inte hur det är med bygghandeln de kanske har de med?
Det enda jag minns av plexiglas är att man ska vara försiktig när man sågar i det så att det inte spricker. Men det var på 80:talet när jag gick i skolan kanske är det inte lika känsligt idag? Då produkter har en tendens att utvecklas över åren [/FONT]
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-16, 15:52   #26
Tess Tess är inte uppkopplad

Man kan köpa plexiglas även hos Slöjddetaljer.
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-20, 17:31   #27

Hurra!

Nu har jag fått hem det nya! och det passar
Nu ska här testas!
Gammal 2006-04-20, 17:34   #28

Om ...

... bara mina melerade trådar kommit också ... men jag börjar med den "osynliga".
Gammal 2006-04-24, 12:33   #29
Odette Odette är inte uppkopplad

Jag ringde till vår glasmästare för att kolla hur mycket ett bord med måtten 55*70 skulle kosta. Han svarade 1000 kr!!! Då var det 10 mm tjockt och 6 mm kostade 675. Det vet jag inte om jag vill betala för en plastskiva. Synd, för jag skulle behöva ett sådant bord till min symaskin.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 12:38   #30
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Det är kanske trots allt bra om man har en händig man.Ann-Christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:48.